Statens vegvesen avdekte fleire alvorlege brot då dei kontrollerte ein lastebil på Ørskogfjellet fredag.
Anmeldinga gjeld både overlast og fleire brot på ADR-regleverket som definerar korleis farleg gods skal transporterast.
– Det er skjelden at vi kjem over eit så alvorleg tilfelle. Det var eigentleg alt som mangla, seier Kjell Johansen, Statens vegvesen.
– Lastebilen var overlasta, merkinga mangla, fører hadde ikkje kompetansebevis for å frakte så store mengder propan, og det mangla nødvendig ADR-tryggleiksutstyr i bilen, held han fram.
- Les også:
Kan få alvolege konsekvensar
Då lastebilen vart stoppa fredag hadde den heile1,5t propangass, noko som var mykje meir enn det føraren påstod at han frakta.
– Vi oppdaga raskt at han hadde meir propangass enn han fortalte oss. Det er ikkje påbudt med merking av lastebilen ved transport av små mengder farleg gods, men i dette tilfellet var det så mykje propan ombord i bilen at den skulle ha vore merka, seier Johansen.
Han fortel at den mangelfulle merkinga er spesielt farleg dersom det hadde skjedd ei ulukke.
– Brannvesenet nærmar seg ikkje ein bil med farleg gods utan å vite kva som er ombord, det er der faren ligg. Dei er kanskje ikkje like aktsame med ein umerka bil, trur Johansen.
– Difor er det svært viktig at bilen er merka, og at sjåføren har det nødvendige tryggleiksutstyret dersom det skulle skje ei ulukke, held han fram.
- Les også:
Meldt til politiet
Sjåføren blir nå meldt til politiet for manglande kunnskap ved køyring og transport av farleg gods. Men han er ikkje aleine, også transportøren blir meldt til politiet.
– Avsender og transportøren har eit ansvar for å sikre at den som utfører ADR-transporten oppfyller krava for å gjere det og at bilen har det nødvendige utstyret for å kunne transportere det farlege godset, seier Johansen.
– Det var fleire partar involvert i denne saka, og alle blir meldt til politiet, held han fram.