Innrømmer at bussveien fungerer dårlig Bussveien i Hillevåg er topp for bussen, men ikke for andre trafikanter, vedgår Vegvesenet. Nå skal resten bygges på en annen måte, og eksisterende bussvei kan bli endret. Av Marte Skodje og Mari Rollag Evensen
– Kryssene har forbedringspotensial Lange køer i Hillevåg irriterer flere bilister, og det siste året har Statens vegvesen jobbet med utvikling av nye kryss som vil gi bedre trafikkflyt. Samferdselsministeren fløy helikopter for å se hvordan bussveien fungerer. Av Marte Skodje
Vrakar batteri og går for diesel Ekspertane vågar ikkje å satse på batteriteknologien for den nye bussvegen på Nord-Jæren. – Først skal me køyre 10 år på biodiesel, seier prosjektsjefen. Av Ingvald Nordmark
Fare for bompengar til evig tid Staten vil ikkje betale driftsutgiftene til den nye bussvegen på Nord-Jæren. Det opnar opp for at det er bompengar som skal gjera det. Og då kan det bety bompengeinnkrevjing til evig tid på Nord-Jæren. Av Ingvald Nordmark
Nei til tunnel under Tjensvollkrysset Statens vegvesen vil ikkje ha eigen bussveg-tunnel under Tjensvollkrysset. Hovudgrunnen er at krysset ligg oppå ei gamal søppelfylling. Av Mathias Oppedal
Avviser at bussveien er et skandaleprosjekt Samferdselssjef Gottfried Heinzerling måtte mandag morgen forklare for fylkespolitikerne hvorfor bussveien på Nord-Jæren kan bli dobbelt så dyr som de første anslagene sa den skulle bli. Av Kjersti Hetland og Bjørn Grimen
Anbud på bussvei-planlegging: Elleve eller 18 millioner kroner Statens vegvesen har mottatt svært sprikende anbud på planleggingen av bussvei-traseen mellom Kvadrat og Sandnes sentrum. Av Bjørn Grimen
Uenighet om denne broa forsinker milliardprosjekt En kommune vil ha bro, den andre vil vurdere undergang, nå må vegvesenet finne en løsning både Stavanger og Sandnes kan bli enige om før bussveien blir en realitet. Av Inger Johanne Stenberg
Også Lyse og minister åtvarar mot trolleybuss Både konsernsjefen i Lyse og samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen har tro på at bussar med batteri på sikt er best for Stavanger-området. Av Ingvald Nordmark og Mari Rollag Evensen