– I dag er det altfor lett for ein transportkjøpar å kjøpe billig transport frå til dømes Aust-Europa, og så løfte hendene i vêret og nekte for at dei har noko ansvar. Det er ikkje tilfelle, transportkjøparane har eit juridisk ansvar, seier Geir A. Mo, administrerande direktør i Norges Lastebileigarforbund (NLF).
Han har denne månaden med seg Arbeidstilsynet, Statens vegvesen og sjåførorganisasjonane Norsk Transportarbeiderforbund og Yrkestrafikkforbundet på turne landet rundt.
I smøretraileren dei har lånt frå Skiforbundet held dei seminar for både dei som kjøper transport og dei som leverer transport. På agendaen står NLF sitt nye kvalitetsprogram – Fair Transport.
– Hensikta er å bevisstgjere dei som kjøper transport om at dei må stille krav til dei som utfører transporten.
- Les også:
Vil ta eit oppgjer med elendet i bransjen
Det vil bli stadig fleire lastebilar på vegane i åra framover, og med det fryktar Mo at det kjem endå fleire useriøse aktørar, både norske og utanlandske.
Dei useriøse aktørane i transportbransjen har fått enormt med merksemd dei siste åra. Eksempla er mange:
- Les også:
- Les også:
- Les også:
- Les også:
- Les også:
– Summen blir dårlegare tryggleik i trafikken. Det kan vi ikkje berre sjå på, seier Mo.
Meiner det vil gagne også utanlandske sjåførar
For å bli ei såkalla Fair Transport-bedrift i NLF må transportselskapa oppfylle ei rekke krav (sjå faktaboks).
Om lastebileigarforbundet lukkast med å få transportkjøparane meir opptekne av kvalitet, vil det gagne både norske og utanlandske sjåførar. Det meiner Morten Hansen, forbundssekretær i Norsk Transportarbeiderforbund.
– Det vil tvinge norske og utanlandske transportørar til å få ting på stell.
Petroleum Services AS i Florø sender røyr på lastebil langs kysten. Direktør Hallgeir Solheim er positiv til merkeordninga.
– I dag har du allereie ordningane med svanemerket og nøkkelholmerket. Om det blir anerkjent at ein med ei Fair Transport-bedrift får «fair transport», så bli det tryggare for oss, og det minskar sjansen for at vi trakkar feil.
- Les også:
– Transportkjøparane har stor makt
Også i Vegvesenet får ordninga skryt. Seniorrådgjevar Per Herman Pedersen i krimseksjonen meiner transportkjøparane sit med nøkkelen.
– Om dei spør etter skikkeleg transport, som er innanfor regelverket, har dei stor makt. Det er dei som sit på pengane. Det dei useriøse aktørane fryktar aller mest, er å tape køyring.
Rolv Olav Tenden, fylkesleiar i NLF Sogn og Fjordane, driv transportselskapet Tenden Transport i Stryn. Han er klar til å bevise at bedrifta hans er god nok.
– No får vi eit symbol vi kan vere stolte av.