Her får du dei viktigaste nyheitene frå Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2025–2036. Dette er prosjekt som blir prioriterte av regjeringa. Midlar til prosjekta må løyvast gjennom dei kommande statsbudsjetta.
Det uttalar Marthe Hammer (SV). Ho meiner utsetjinga er ein siger for naturen.
– Dette er det einaste fornuftige. Prosjektets naturøydeleggingar er katastrofale, prosjektets mål om auka biltrafikk inn til Bergen er stikk i strid med alle mål om nullvekst og som regjeringa sjølv seier, kostnaden gjer at ein knapt kan prioritera noko anna.
Sveinung Rotevatn (V): – Avgjerande at byrådet samarbeider
Regjeringa avventar prioritering kring ny bybanetrasé til Åsane, etter at byrådet har bestilt ei ny utgreiing av tunnel som alternativ til trasé over Bryggen.
Venstres representant frå Hordaland valkrets, og finanspolitisk talsmann for Venstre, Sveinung Rotevatn, meiner lokale myndigheiter i Bergen kostar prosjektet verdifull tid.
– For Venstre er det viktig å finansiere Bergens bybane. Det ligg ein godkjent og kvalitetssikra trase klar for bygging, som kan ta imot finansiering, og disse midla kan utbetalast allereie i 2025. For at dette skal vere gjennomførbart, er det helt avgjerande at byrådet unngår kvar ein forsinkande handling for traseen. Vi er i stand til å støtte Bergen økonomisk, men valet av banens løype må byen avgjere sjølv. Bergen vil tape verdifull tid for bybaneutviklinga for kvart år som går med til å slå usikkerheit rundt ein allereie fastsett plan, seier Rotevatn.
Heller ikkje i den neste 12-årsperioden blir rv. 13 Vikafjellstunnelen prioritert.
Prosjektet var sist inne i NTP i 2013, men sidan då har det vore dårleg nytt for dei som ønskjer ny tunnel.
– Det er ufatteleg skuffande og veldig overraskande. Eg hadde forventa at vi fekk i NTP kven som hadde ansvar og at det låg inne i første planperiode, seier Vik-ordførar Roy Egil Stadheim.
Nestleiar i KrF, Dag Inge Ulstein, meiner Vestland ikkje er prioritert høgt nok i NTP. Han meiner regjeringa heller har valt å bruka pengar på eigne valdistrikt.
Han viser mellom anna til at dei vil setja av 23 milliardar til strekninga Fredrikstad-Råde.
– Ei bittelita stripe gjennom skogen i Østfold, seier han, og viser til at dette vil gi strekninga fire ekstra tog i timen i rushtida.
– Men kva skjer med midlar til å utvikla kollektiv, veg og bybane i og rundt Vestlandets hovudstad? Der verdiane verkeleg blir skapte, seier han. Han viser til at då KrF var i regjering var Hordfast planlagt å vera byggeklar i 2024/2025, men no har regjeringa sett prosjektet på vent.
Tunnelen som skal ta skipstrafikken forbi det utsette havområdet utanfor Stad i Vestland, er prioritert i regjeringas forslag til transportplan. I perioden 2022 til 2024 er det sett av 240 millionar kroner til skipstunnelen, melder Bergens Tidende.
– Eg synest det er veldig kjekt å sjå svart på kvitt at Stad skipstunnel er inne i NTP. Det er som forventa, no håpar eg at vi får løyst motsegnene til reguleringsplanen for Stad skipstunnel. Deretter kan kommunestyret i Stad godkjenne reguleringsplanen slik at Kystverket kan få lyst ut prosjektet på anbod, seier Stad-ordførar Sigurd Reksnes til NRK.
I planperioden er det prioritert ytterlegare 3,2 milliardar kroner til prosjektet.
Anbodskonkurransen for prosjektet er planlagt med oppstart i 2024 og ferdigstilling i 2025.