«Dersom ein vil ha merksemd; gjer eit sprell på Preikestolen.»
Den seinare tida kan det virka som om dette er den rådane tanken, når ein vil få nyheitsoppslag om eit arrangement.
- Les òg:
- SJÅ DOKUMENTAR: Preikestolen
– Spektakulær plass
I dag var det tredje gong på kort tid at pressa blei invitert med for spektakulære bilete på Preikestolen, som ligg 604 meter over Lysefjorden.
Sjølv om styrkeløft har lite med norsk natur å gjera, var det verdsmeisterskapen i denne idrettsgreina som skulle promoterast.
– Det er klart at ein skaper merksemd ved å plassera eit framandelement på ein så spektakulær plass. Dette er jo også ein stad med flott utsikt, som folk kjenner att, seier Andreas Wabø. Han er administrerande direktør i kommunikasjonsselskapet Geelmuyden Kiese.
Dagens fotografering blei gjennomført med helikopterbilete og bilete frå land, og få kan sei noko på at bileta blei spektakulære.
Men nå meiner PR-eksperten at me snart kan vera metta på denne type stunt.
Folk kan gå lei
I sommar blei det stor ståhei då ein dekorert BMW blei frakta til Preikestolen med helikopter.
- Les òg:
Mediedekninga var stor, og dermed fekk også oljemessa ONS mykje merksemd rundt kunstutstillinga dei skulle ha, med fleire av den same type BMW-ar.
Det gjekk ikkje lang tid før Region Stavanger og Norway Chess såg sitt snitt til å skapa blest rundt sjakkturneringa, som skal arrangerast i Stavanger i 2013, på same måte.
- Les òg:
Det vil sei; på Preikestolen, men litt meir moderat. Magnus Carlsen spelte sjakk mot noregsmeister Kristoffer Madland på fjellplatået. Pressa var sjølvsagt til stades.
– Når denne type PR-stunt skjer oftare og oftare vil jo også nyheitsverdien søkkja. Etter kvart vil det jo berre bli endå nokon som skal finna på noko på Preikestolen, seier Wabø.
«Eventmarketing»
Wabø kallar denne type marknadsføring for ein type «Eventmarketing».
– Ein nyttar seg både av hendinga og staden, seier han.
Men han understrekar at dersom ein heile tida nyttar den same staden vil den bli brukt opp, som med det meste anna.
Og med pågangen som har vore i år ser han ikkje vekk frå at mettingspunktet for Preikestolen nå nærmar seg.
– Dersom det nå kjem ein møbelforhandlar på banen, som vil innreia på preikestolen, trur eg ikkje effekten lenger vil vera like stor, seier han.
Reint personleg har heller ikkje PR-eksperten heilt sans for denne måten å nytta turistattraksjonen på. I alle fall ikkje når frakt med helikopter eller foto med helikopter, er ein viktig del av opplegget.
– Eg meiner at dette bør vera ein stad som ein går til, og ikkje ein stad ein flyg helikopter til.
- Les òg:
VIDEO: Sjå dagens TV-innslag frå Preikestolen
Filminnspelingar
I tillegg til PR-stunt blir også Preikestolen nytta til filminnspelingar. Nyleg blei mellom anna ein reklamefilm for kvitvin spelt inn i den norske naturen.
Og etter Mette Marit inviterte indisk filmindustri til Norge i 2006, var eit fullt Kollywood-set på plass på Preikestolen fire år etter.
Ei dramatisk dansescene skulle spelast inn på Preikestolen.
- Les og sjå video:
- Les òg:
Naturvernforbundet er glade for at Preikestolen får mykje merksemd, men er også kritiske til alt for store prosjekt og opplegg.
– Me må ikkje gløyma at det store fleirtal kjem opp her for å oppleva ro i norsk natur, seier dagleg leiar Erik Thoring.