NRK Meny
Dagligvarebutikk
Foto: Roald, Berit / NTB scanpix

Remas omstridte strategi

Oppsummert

Rema 1000 kutter ut flere kjente merkevarer fra butikkene, og vil heller jobbe tettere med lokale produsenter. Produkter som Lerum og ølprodusenten Mack er blant leverandørene som blir kuttet i flere butikker.

  • Rema mister markedsandeler

    Dagligvarekjeden Rema 1000 svekket posisjonen sin i det norske markedet med 0,99 prosentpoeng i fjor, ifølge Nettavisen. Markedsandelen til Rema 1000 var på under en firedel ved utgangen av fjoråret, og har ikke vært lavere siden 2013.

  • Mindre omsetning på Rema 1000

    Omsetningen til Rema1000 gikk tilbake med 7,1 prosent i mars, ifølge statistikk fra analyseselskapet Nielsen. Konkurrentene Coop Extra og Kiwi kan vise til vekst. For Coop Extra var veksten på hele 7,9 prosent i mars, skriver VG.

  • Rema bøyer av: Mack i Nord-Norge

    Rema 1000 er enige med Mack om at bryggeriets øl skal selges i Nordland, Troms og Finnmark. Engasjementet fra kunder har gjort inntrykk. – Nå håper vi at nordlendingene viser det samme engasjementet og handler, skriver kjeden i en pressemelding.

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no