Vy støvsuger Østlandet for busser – ber pendlere ta hjemmekontor Fredag morgen åpnet Østfoldbanen igjen etter store problemer torsdag på grunn av uvær. Det vil imidlertid fortsatt bli enkelte innstillinger i rushtiden. Av Vilde Elgaaen og Christian Nicolai Bjørke
Kostnadene øker med en milliard per kilometer 21 kilometer planlagt jernbane gjennom Østfold blir langt dyrere enn forventet. Og lokalpolitikerne vil øke kostnadene mer. Av Christian Nicolai Bjørke
Denne kabelen stenger Østfoldbanen Østfoldbanen er stengt mellom Fredrikstad og Råde etter at et tog har revet ned en strømkabel Av Sebastian Nordli og Heidi Gomnæs
Fem gode grunner til at pendlere må få enklere refusjon Innovasjonsprofessor Tor Wallin Andreassen mener idéen om at forsinkede togpendlere automatisk skal få penger tilbake, vil komme hele samfunnet til gode. Av Oda Ording
Dropper to-etasjes tog på Østfoldbanen Dobbeltdekkere skulle redde pendlerne på Østfoldbanen. Nå mener Jernbanedirektoratet at løsningen blir for dyr. Av Heidi Gomnæs
Lokfører: – Vi sitter med hjertebank når noen tar sjansen Hver dag får Bane Nor tips om nestenulykker på norske planoverganger. Lokførere frykter å kjøre i hjel de som tar sjansen på å løpe over. Av Jon-Fredrik Klausen, Sara Vilde Solås og Sebastian Nordli
Østfoldbanen stengt i flere timer på grunn av varmen Jernbaneskinnene taklet ikke de høye temperaturene. Østfoldbanen var stengt i flere timer, mens på Dovrebanen falt folk og bagasje ut i midtgangen. Av Sebastian Nordli
Statseid kinesisk togselskap med i konkurransen om dobbeltdekkere til Norge Fire togprodusenter konkurrerer om å leie ut dobbeltdekkertog til Norge. Det kinesiske selskapet CRRC er ett av dem. Nå venter de på avklaring av baneutbedringer. Av Lars Håkon Pedersen
For lave kjøreledninger kan utsette dobbeltdekkere Kjøreledningene på Østfoldbanen er for lave flere steder til at dobbeltdekkertog kan settes inn, bekrefter Bane Nor. Flere togprodusenter har nå levert tilbud på toetasjes tog til bruk i Norge. Av Lars Håkon Pedersen