– Vi har skumma rapporten og det er fleire ting vi set spørsmålsteikn ved, seier Selje-ordførar Stein Robert Osdal (KrF).
– Det er nokre negative element i rapporten, men eg føler meg rimeleg sikker på at vi skal få Stad skipstunnel i hamn, er kommentaren frå leiar Lars-Svein Drabløs i Sogn og Fjordane Frp.
Dei ivrige forkjemparane er budde på at dei nok ein gong må forsvare verdien av å byggje verdas første skipstunnel.
Men den nye rapporten sår tvil om nytteverdien av milliardprosjektet.
I KS2-rapporten, den eksterne kvalitetssikringa av Kystverket sitt forprosjekt, blir det konkludert med at nytta er redusert med over ein milliard kroner, medan investeringskostnadane går opp.
Ifølgje rapporten vil kvart av dei 10–12 fartøya som passerer gjennom tunnelen koste samfunnet 26.000 kroner – kvar dag i 40 år.
Minister varslar gjennomgang
Rapporten, som Atkins og Oslo Economics har laga, er gjort på oppdrag frå Samferdsledepartementet og Finansdepartementet.
Samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen seier dei vil gå nøye gjennom rapporten, før dei tek stilling til vidare handtering av prosjektet.
- Les også:
- Les også:
Drabløs ser ingen grunn til å frykte at partikollega Solvik-Olsen skal endre kurs.
– Nei. Eg trur det er så stor vilje til å gjennomføre Stad skipstunnel, at eg føler meg rimeleg sikker på at vi skal klare å realisere den.
– Men når rapporten viser at nytta er redusert med over ein milliard kroner og kostnaden blir større, så må det vel ha noko å seie for framdrifta?
– No må vi sjå kva som ligg i botnen for vurderingane og ta det derifrå.
Klar for å overtyde dei som bestemmer – på nytt
Prosjektleiar Terje Andreassen i Kystverket vil ikkje spekulere i kva konsekvensar rapporten får for realiseringa av skipstunnelen. Han understrekar at berekningar av samfunnsnytte for prosjekt til sjøs alltid vil komme dårlegare ut enn andre prosjekt.
– Berekningar av samfunnsnytte vil aldri kunne bli rettferdiggjort for sjøfart. Vi har ikkje nok empiriske data eller statistikk, og det er heller ikkje samanliknbare prosjekt som vi kan dra erfaringar frå, for å berekne nytta.
I Selje peikar ordførar Osdal på at rapporten ikkje tek opp i seg nytta i høve blant anna fiskerinæring, turisme og overføringar av gods frå veg til sjø.
– No må vi gå gjennom rapporten og ha tett dialog med det politiske miljøet i Oslo. Regjeringspartia, og for så vidt også Ap og Sp, har selt inn Stad skipstunnel som eit soleklart prosjekt. Det vil overraske meg stort om dei vender tommelen ned no.
- Les også:
- Les også: