Flåmsbana har dei siste åra vore millionbutikk for reiselivsnæringa i Aurland, men det er NSB som sit med gode kort på hand når ein 15 år gamal avtale går ut ved nyttår.
- LES MEIR: Jernbanen i Aurland i Fylkesleksikon
Medan NSB skulle drifte Flåmsbana til kostpris, skulle Aurland Ressursutvikling stå for alle utgiftene til marknadsføring, mot at dei fekk alle inntektene.
- LES OGSÅ:
– Det ville vere ei utruleg uklok handling frå NSB si side, i høve til deira isolert sett omdøme og forteneste, og det vil sjølvsagt vere totalt urimeleg, seier Ivar Bjarne Underdal, styreleiar i Aurland Ressursutvikling.
Rekord i fjor
Då avtalen vart gått inn i 1998 vart Flåmsbana den første privateigde jernbanestrekka i Norge. Dei investerte i nytt togsett med nostalgisk interiør og auka til ti daglege avgangar i sommarsesongen.
Sidan har Flåmsbana vore igjennom ei rivande utvikling. Med 475.033 reisande, var den 20,2 kilometer lange jernbanestrekka Norges femte best besøkte turistaksjon i 2005.
- SJÅ: Flåmsbana minutt for minutt
- SJÅ:
I fjor vart det ny passasjerrekord med 618.557 reisande, og eit resultat på 23 millionar kroner før skatt. Ordførar i Aurland, Noralv Distad, vedgår at avtalen med NSB har vore god for lokalsamfunnet.
- LES OGSÅ:
– Det har vore ein god avtale for Aurland, men også ein avtale som har premiert innsats for å få auka trafikk slik at når du har formidabel trafikkvekst så har Flåm utvikling som har hatt ansvaret for salet også nytt godt av det, seier han.
– Nye tider no
Flåmsbana vart i 2010 kåra til ei av dei ti flottaste togreisene i Europa av The National Geographic Traveller Magazine. Året etter hamna den på The Society of International Railway Travellers
.- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
I år er det venta at kring 650.000 passasjerar vil følgje toget mellom Myrdal og Flåm.
- LES OGSÅ:
– Det er jo nye tider no, og vi ynskjer å sjå på moglegheita til å vidareutvikle produktet. Då dreier det seg om å investere i nytt materiell og det kostar pengar, seier Marianne B. Einarsen, direktør i NSB.
Har jobba sjølv
– Så då vil de ha ein del av kaka sjølve?
– Då ser vi på andre former i den avtalen enn det vi har i dag, seier Einarsen og meiner forhandlingane går godt og at dei har ambisjon om å kome i hamn med ein avtale som er god for begge partar.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Underdal viser til at Flåmsbana går økonomisk godt fordi det i ei årrekkje har vore jobba godt lokalt. Han vil ikkje godta at NSB skal få mesteparten av overskotet.
Overtok underskot
– No skal vi lage ein balansert og god avtale med NSB, som begge har grunn til å vere nøgde med økonomisk sett, og som legg rammevilkår for å ta Flåmsbana inn i ei endå meir integrert tid enn ei regional nærings- og produktutvikling.
– Avtalen med NSB har vore veldig gullkanta for dykk, er det håp om å få ein like god avtale?
– Den var ikkje gullkanta då vi overtok. Då var det eit underskotsprosjekt og vi brukte tre år på å gå i pluss, men sidan har det gått berre ein veg, avsluttar Underdal.