Black Friday salgs-plakater
Foto: Sarah Silbiger / AFP/NTB Scanpix

Black Friday

Oppsummert

Rekordmange har valt å handle på nett under Black Week i år. Fredag 27. november hadde omsettinga med Vipps i netthandelen auka med meir enn 160 prosent samanlikna med same periode i 2019.

  • Vart tidenes største netthandelsdag

    Netthandelen gjennom betalingstenesta Klarna auka med 17 prosent på Black Friday frå same dag i fjor, melder selskapet i ei pressemelding. Det gjer gårsdagen til den største netthandelsdagen for selskapet nokosinne.

    Kvinner sto for 63 prosent av kjøpa. Dei i alderen 25–40 år kjøpte mest, medan 18–24 åringar sto berre for sju prosent av kjøpa.

  • Kortbruken auka

    Stadig fleire trekk kortet på Black Friday. Tal frå Nets viser ein vekst på 4,2 prosent frå i fjor, medan for heile veka var aukinga på 8,5 prosent.

  • Hopp i netthandelen på 982 prosent

    Klokka 01.00 natt til fredag handla 982 prosent fleire med betalingstenesta Klarna i Noreg, enn på denne tida på ein gjennomsnittsdag. Black Friday er forklaringa.

    – Sjølv om Black Friday i fjor på mange måtar var spesiell, med strenge koronatiltak og auka bruk av nettet til julehandelen, er det tydleg at også i ein meir normal situasjon så føretrekker fleire å handle på nett, seier marknadsdirektør Thomas Elvestad i Klarna.

    (NTB)

  • Ber folk slutte å fordømme

    Olaug Bollestad meiner det er på tide å slutte å fordømme Black Friday-handling. Ho er spesielt opptatt av at dei med trong økonomi ikkje skal bli fordømt av å handle smart.

    – Mange har planlagt innkjøpa sine og funne gode tilbod slik at dei også skal kunne kjøpe noko dei treng som dei ikkje har økonomi til elles, seier Bollestad og legg til:

    – Det både er arrogant og nedrig å seie at å handle på tilbod er gale. Det er ikkje det. Så la oss slutte å påføre dei som handlar på Black Friday skam.

    Olaug Bollestad forteller om sin nye bok "Snakk sant om livet".
    Foto: Wilhelm Sverdvik / NRK
  • Netthandel økte med nesten 1000 %

    Da klokken passerte tolv i natt, økte den norske netthandelen med hele 982 prosent sammenlignet med en vanlig dag. Elektronikk var den store salgsvinneren. Så langt har Black Week-salget på nett økt med 9 prosent fra i fjor, viser tall fra Klarna.

    Hundrevis av kunder stormer butikkene i morgentimene på Oslo Fashion Outlet i Vestby på jakt etter gode tilbud i forbindelse med Black Friday.
    Foto: Heiko Junge / Heiko Junge

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no