- I dag så hadde vi en tidlig avgang til Las Palmas, og så har vi to avganger til Billund i Danmark i kveld, det tilsvarer rundt 300-400 norske passasjerer. For oss får ikke dette like dramatiske konsekvenser som for passasjerene, sier Kobro.
Det var rundt 150 norske syden-passasjerere som skulle med 8.15 flyet til Las Palmas i dag.
– Vi hadde 15 til 20 plasser ledige til Las Palmas og de er borte nå. Vi har lange køer på telefonen hos oss, sier informasjonssjef Anne Grete Ellingsen i Norwegian.
Video: Ingen kunder får pengene tilbake.
Passasjerene tar det tungt
Jo Kobro sier at kunder som skulle reise med Sterling ikke får pengene tilbake, slik det står på flyselskapets hjemmesider, men at de som har vært heldige har fått booket om billettene sine gjennom Norwegian.
- Dette er først og fremst tragisk for de som rammes av en slik situasjonen. Jeg har snakket med flere norske passasjerer som ikke er kommet med, og de har hatt en tung stund, sier Kobro.
Han sier at passasjerene fikk vite at de ikke kom med, da de satt på flytoget på vei til Oslo Lufthavn.
- Det er uheldig, men det er lite vi kan gjøre i en slik situasjon, sier Kobro.
Passasjerer som skulle reise med Sterling må forholde seg til flyselskapets samarbeidspartner Norwegian.
- Passasjerene må forholde seg til sitt eget flysseselskap, og bes om å ta kontakt med selskapets nettsted, sier informasjonssjef Jo Kobro ved Oslo Lufthavn.
Han er overrasket over konkursen, men sier at de allerede var blitt varslet på forhånd.
- Vi ved Oslo Lufthavn hadde fått beskjed i forrige uke, og kunder som skulle reise med Sterling skal også ha fått beskjed, sier Kobro.
Verst for svenskene
Han sier likevel at norske passasjerer ikke er rammet i like stor grad som svenskene og danskene, og at det verst vil ramme Arlanda og Kastrup.
- Utfordringene er Sterling sine avganger fra Stockholm, men vi gjør alt vi kan for å hjelpe de, sier Anne Grethe Ellingsen.