Telenor sorterer køen til kundeservice etter hvor mye penger kundene bruker på selskapet.
Dersom du ringer lite, havner du nemlig langt bak i køen når du trenger hjelp av en kundebehandler.
Bakerst i køen
Når du ringer ett av Telenors kundesentre og får beskjed om å teste nummeret ditt, er det for å gi deg en plass i køen. For når det er kø, sorteres du etter hvor god kunde du er. De som ringer for mindre enn 500 kroner i måneden, kommer bakerst i køen, avslører Forbrukerinspektørene på NRK 1 i kveld.
Administrerende direktør for Telenor kundeservice, Erik Helset, bekrefter at dette gjelder både fastelefon og mobil.
Droppet ordning
For tre år siden innførte Telenor noe de kalte Pri 1. Ved å betale en månedlig sum, kunne man komme først i køen. Men etter kritiske medieoppslag, blant annet i NRK, droppet Telenor ordningen.
Men Forbrukerinspektørene kan avsløre at Telenor nå i all hemmelighet har en køordningen.
Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen har liten sans for Telenors sortering.