Hopp til innhold

Dårlige kunder er kø-tapere

Telenor sorterer køen til kundeservice etter hvor mye kundene ringer, men holder det hemmelig for kundene.

Mobil
Foto: Marja Airio / Scanpix

Telenor sorterer køen til kundeservice etter hvor mye penger kundene bruker på selskapet.

Dersom du ringer lite, havner du nemlig langt bak i køen når du trenger hjelp av en kundebehandler.

Bakerst i køen

Når du ringer ett av Telenors kundesentre og får beskjed om å teste nummeret ditt, er det for å gi deg en plass i køen. For når det er kø, sorteres du etter hvor god kunde du er. De som ringer for mindre enn 500 kroner i måneden, kommer bakerst i køen, avslører Forbrukerinspektørene på NRK 1 i kveld.

Administrerende direktør for Telenor kundeservice, Erik Helset, bekrefter at dette gjelder både fastelefon og mobil.

Droppet ordning

For tre år siden innførte Telenor noe de kalte Pri 1. Ved å betale en månedlig sum, kunne man komme først i køen. Men etter kritiske medieoppslag, blant annet i NRK, droppet Telenor ordningen.

Men Forbrukerinspektørene kan avsløre at Telenor nå i all hemmelighet har en køordningen.

Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen har liten sans for Telenors sortering.

AKTUELT NÅ

SISTE NYTT

Siste meldinger