Hopp til innhold
Politikere og sosiale medier

Twitter ikke viktig i valgkampen

Føler du deg utdatert fordi du ikke var med på Twitter-kjøret eller leste blogger i valgkampen? Slapp av. Det var ikke spesielt nyttig for dem som hang med.

Geir Heljesen

NRK suveren valgvinner

NRK hadde fire ganger flere seere enn sin største konkurrent, TV2 under valgsendingene. - Vi forventer ikke å slå NRK på en slik kveld, sier Nyhetsdirektør i TV2, Kjell Øvre Helland.

May-Helen Molvær Grimstad

Halve kulturkomiteen ute

Det blir store endringer i Familie- og kulturkomiteen etter valget.

Valgomat

Alle vil teste seg på nettet

Valgomatene går varme de siste timene før valget er over. Tusener av velgere kaster seg over testene som viser hvilket parti de bør stemme på.

Aviser

To millioner i bot for valglekkasje

Over to millioner kroner kan det koste norske medier å publisere valgdagsmålinger før klokken 21 i kveld.

Jens Stoltenberg

Alle snakker om Jens

Statsminister Jens Stoltenberg er den partilederen som mest omtalt i mediene i løpet av valgkampen.

Åse Michaelsen, Fremskrittspartiet, Vest-Agder

Tjener på det de var imot

Åse Michaelsen driver valgkamp for Frp i Vest-Agder, støttet av penger fra en ordning hennes parti ville hindre.

Ludvig Holbergs "Den stundesløse" spilles på Trøndelag Teater høsten 2009

Velgere vil bruke penger på kultur

Tre av fire norske velgere mener at minst én prosent eller mer av statsbudsjettet bør brukes på kultur.

Siv Jensen

Pragmatiske kulturliberalister

Frp ønsker at folk som jobber med kultur i Norge skal skjønne at lovene om tilbud og etterspørsel gjelder også her, men er også villige til å åpne den offentlige pengesekken når det trengs.