– Eg meiner heilt klart at for Sunnmøre sin del, er riksveg 52 over Hemsedalsfjellet det føretrekte alternativet av dei to aktuelle. Riksveg 7 over Hardangervidda blir alt for langt sør og vil ikkje ha effekt for vår del, seier Anders Riise, styreleiar i Sunnmøre regionråd.
Gladmeldinga til Hemsedals-forkjemparane kjem etter ein real friarframstøyt frå interesseselskapet for Hemsedalsfjellet.
Møre-støtte viktig
Før påske sende dei brev til Sunnmøre regionråd med ønskje om å byggja allianse. Å leggja stamvegen over Hemsedalsfjellet vil bety mykje både for industri, reiseliv, fiskeri og for heile den nordlege vestlandsregionen, meiner ordførar Oddmund Klakegg (Sp) i Jølster, ein av ni kommunar i interesseselskapet.
– Sunnmøre skapar store verdiar og bidreg mykje til Noregs totale eksportinntekter og er difor viktig å ha med på laget, seier Klakegg.
Å få støtte frå Sunnmøre kan bli avgjerande politisk. Før jul peika nemleg samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen ut vegen over Haukeli som den sørlege aust-vest-traseen. Avgjerda om kva som skal bli den nordlege – Hemsedalsfjellet eller Hardangervidda – skubba ministeren derimot framføre seg.
- Les meir om utsetjinga:
– Den raskaste vegen
Utsetjinga betyr vegpolitisk strid.
- Les òg:
- Les òg:
Ordførar i Sogndal og nestleiar i interesseselskapet for Hemsedalsfjellet, Jarle Aarvoll, meiner han har gode argument å få Sunnmøre inn i folden:
– For deler av Sunnmøre vil den kortaste vegen til Austlandet vera over Hemsedalsfjellet når nye E39, brua over Sognefjorden (Mannheller – Fodnes) og den lange tunnelen under Hemsedalsfjellet (Bjøberg – Borlaug) er på plass.
Men motstandarane mot Hemsedalsfjellet er mange og mektige både i Hordaland og Møre og Romsdal.
- Les om fylkesordførar Jon Aasen (Ap) i Møre og Romsdal sin skepsis til Hemsedalsfjellet:
Tek sjølvkritikk
Sjølv om Anders Riise i Sunnmøre regionråd er langt meir velvillig innstilt til Hemsedalsfjellet enn fylkesordføraren sin, skil han tydeleg mellom den pågåande politiske striden om trasevalet – Hemsedalsfjellet versus Hardangervidda – og sjølve kampen om vegkronene som vil koma seinare.
Når bataljen om pengane startar, vil opprusting av E136 gjennom Romsdalen, ein ferjefri E39, samt ein tunnel gjennom Strynefjellet vera viktigare for mange sunnmøringar enn kjempa for midlar til Hemsedalsfjellet, seier regionrådsleiaren.
For både Jarle Aarvoll og Oddmund Klakegg var samferdsleministeren si utsetjing ein stor nedtur. Med støtte frå Sunnmøre regionråd i sjølve trasespørsmålet, ser begge Hemsedals-forkjemparane at dei burde ha sikra seg ein allianse med sunnmøringane tidlegare.
– Det skulle me ha gjort. Me trudde me hadde overlegne argument og sat litt på gjerdet, og det må me ta sjølvkritikk på, seier Klakegg.