– Samkøyring er kollektivtransport i liten skala, seier Henning Warloe, byråd for byutvikling.
Byråden har invitert oss med for å vise kva han trur blir framtida. Med ein app ber han om skyss inn til Bergen sentrum. Han vil at folk skal sitje på med kvarandre, og er villig til å påskjønne dei som ikkje køyrer åleine.
– Vi må kunne love at du slepp å betale køpris om du har passasjerar, og eg trur dei aller fleste er i stand til å skaffe seg vertfall ein passasjer, seier Warloe.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Kostar ekstra å passere
For å få ned trafikken har bergenspolitikarane vedteke at det skal koste 21 kroner ekstra å passere bomringen i rushtida. Kanskje kan du sleppe heile rushtidsavgifta om du tek på ein passasjer.
– Sjølvsagt hadde eg tatt med meg framande folk, seier ein forbipasserande.
– Og om eg visste at det var eit system som var trygt, så trur eg at eg hadde gjort det, seier ein annan.
– Ja, eg trur vi er nøydd til å byrja med samkøyring, legg ein annan bilist til.
Vil utvikle ein app
Fleire opposisjonsparti seier dei er positive til forslaget. Bergenspolitikarane vil no utvikle ein app der folk kan registrere om dei køyrer saman med nokon. Ekspertane meiner teknologien allereie finst.
– Det er ikkje vanskeleg og det har vore prøvd før. Det som er vanskeleg er åtferdsendringa. Folk må forstå korleis det går føre seg og prøve det først, seier Kristian Amlie, samkøyringsekspert i Carma.
Første europeiske byen
Liknande ordningar finst i amerikanske byar. Om byråden får det som han vil vert Bergen om eit år den første europeiske byen som påskjønne samkøyring.
– Ved å gje folk ein reel moglegheit til å la vere å betale og sleppe å betale køpris, så får vi ei samkøyring av både pisk og gulrot som forhåpentlegvis slår mykje ut på trafikken, seier Warloe.
Om teknologien fungerer vil ordninga starte om eitt år.