– Her er det stor fotballinteresse, sier Viktoria Fladby som er salgssjef for privatmarkedet i Strømsgodset.
Torsdag hadde seriemesteren fra 2013 solgt rundt 4300 sesongkort, det er 500 flere enn i fjor.
Stor interesse
Flere av de andre eliteserieklubbene melder også om stor interesse for sesongkort før årets serie sparkes i gang.
I Trondheim har Rosenborg solgt over 7400 sesongkort, de er under hundre fra målet om å runde 7500.
– Dette viser at trønderne støtter opp og vil være på Lerkendal. Det gir klubben og laget et løft foran åpningen lørdag, sier organisasjonssjef Trond Alstad.
- Les også: NRK-ekspertenes tips og analyse
Odd Grenland har ikke finregnet på billettsalget, men klubben anslår å ha solgt rundt 4000 sesongkort, i fjor var tallet 3200.
– Vi har solgt 2247, det er en økning på ti prosent fra i fjor, sier billettansvarlig Tone M. Karlsen i Sarpsborg 08 til NRK.
Stabæk har solgt 1900 sesongkort, det er en oppgang og målet er å nå 2014 solgte.
Og i Haugesund har man passert rundt 3500.
– Det er positivt og en litt spesiell situasjon. I fjor solgte vi rundt 3300, sier daglig leder Asle Skjærstad.
Venter å selge flere
– Salget går veldig bra, nå har vi 6500 solgte sesongkort, sier markedssjef Arild Gjerde i Viking.
Klubben solgte 6700 sesongkort i 2013, og håper å passere det tallet i år.
– Det er fortsatt to uker til første hjemmekamp og vi håper å selge 7000 sesongkort, sier Gjerde.
- Les også: Alle tre tror de blir seriemestere
Vålerenga har solgt 5200 sesongkort, i fjor var tallet 6000.
– Vi er forsiktige optimister og tror at vi går over det i år. Vi gleder oss til seriestart, sier Anita Alexandersen, leder i VIFs arrangementsavdeling.
I Molde var det solgt 6374 sesongkort torsdag, det omtrent som på samme tid i fjor. I 2013 solgte MFK 7100 sesongkort, og målet er å øke.
Sogndal har solgt 1900, det er som i fjor og klubben tror det fortsatt kan bli solgt flere.
– Veldig fornøyd
I Ålesund er det solgt i underkant av 6000 sesongkort, det omtrent som i 2013.
– Vi er veldig fornøyd med det, men vi har plass til flere, sier markedssjef Kjell Slinning i AaFK.
Start har solgt rundt 3000 kort, mot 3600 i fjor. De regner med å selge bra også i april, og har som mål å passere fjoråret.
Daglig leder Anita Westby i Lillestrøm forteller at de har solgt rundt 2600 sesongkort mot 2900 i fjor.
– Vi skulle gjerne hatt litt til.
- Les også: Snittalderen i eliteserien stuper
Sandnes Ulf har solgt rundt 1800 sesongkort.
– I fjor solgte vi 1950, og jeg tipper at vi ender på det samme, sier markedssjef Knut Erik Hæhre.
Bodø/Glimt har ikke konkrete tall på salget, men arrangement og medieansvarlig Kent André Aagne forteller at de har solgt godt med sesongkort i dagene før seriestart.
Ifølge Aftenposten har klubben budsjettert med å selge 1700 sesongkort.
Tallene i denne artikkelen er innhentet de siste dagene og kan følgelig ha endret seg.
Brann ønsker ikke å gå ut med salgstallet før i neste uke.