Hopp til innhold

Fjellovergang blir erstatta med tunnel: Opna like før uvêret tek til

Kvænangsfjellet på E6 deler ofte landet i to i uvêr. – Endeleg får vi ein heilårsveg, seier bilførar Ole Josefsen.

Ny tunnel gir tryggare vinterveg i Nord-Troms.

Fredag ettermiddag opna den første tunnelen som skal erstatta den vêrutsette fjellovergangen i Nord-Troms.

Det var ikkje reint få som var klare bak rattet for å testa ut den nye og etterlengta trafikkåra.

– Det eg kjenner sterkast på er at vi no endeleg får ein heilårsveg. Det har vi venta på heile livet.

Det seier Ole Josefsen, ein av dei første bilistane som fekk prøva nyvegen.

Josefsen hugsar ei tid der fjellovergangen var vinterstengd.

I 1960-åra moka innbyggjarane i Kvænangen E6 over Kvænangsfjellet med spadar.

– Etter det sa dei frå til Statens vegvesen at dei kunne komma å brøyta når vegen var opna, fortel han.

Bilfører var blant de første som kjørte igjennom den nyåpna tunnelen gjennom Kvænangsfjellet.

Ole Josefsen, ein av dei første bilistane som køyrde gjennom den nye tunnelen.

Foto: Henrik Thorstensen / NRK

Flaskehals

Forholda har dei siste 60 åra vorte betre. Men så å seie kvar gong uvêret tek til, blir fjellovergangen stengd.

Kvænangsfjellet er i tillegg til å vera vêrhard, utsett for steinras. Ikkje reint sjeldan køyrer større køyretøy seg fast når det blæs.

Landet blir då delt i realiteten i to i Nord-Troms. Einaste omkøyringsmoglegheit er via Finland. Frå Tromsø til Alta blir distansen på 545 kilometer.

Les også Veien som deler Norge i to under uvær får tunnel

Kvænangsfjellet

Den nye tunnelen opna dagen før det er send ut ei rekkje farevarsel om uvêr.

I Nord-Troms er det varsla om store snømengder kombinert med kraftige vindkast. Det er fare for glatte vegar.

Altså oppskrifta på ein stengd fjellovergang.

Les også Meteorologene advarer: Kraftig lavtrykk gir fare for flom, snøskred og full storm

Holke på veien i Brønnøysund. I bakgrunnen lufter en dame en hund.

Opna tidlegare enn planlagt

Med tunnel er det sjansar for at landet ikkje blir delt i to denne helga.

Kvænangsfjelltunnelen like før åpning.

Kvænangsfjelltunnelen like før opning.

Foto: Henrik Thorstensen / NRK

Kvænangsfjelltunnelen er 3,4 kilometer. Nye Veier har vore byggherre, og han er bygd av entreprenør Leonard Nilsen og Sønner (LNS).

Det er den eine av to tunnelar som fredag opna eit halvt år tidlegare enn planlagt.

– Dei som har prosjektert og jobba med dette har gjort ein god jobb. Så har fjellet stilt til forventningane, og betre enn me trudde. Det er litt av grunnen, Geir Idar Fosshaug, teknisk koordinator hos Nye Veier.

Geir Idar Fosshaug, teknisk koordinator hos Nye veier.

Geir Idar Fosshaug, teknisk koordinator hos Nye Veier.

Foto: Henrik Thorstensen / NRK

Heile milliardprosjektet med to tunnelar og 8,6 kilometer ny veg skal vera ferdig i september neste år.

– Ein historisk dag

Då dei sleppte dei første trafikantane gjennom tunnelen, var det mange breie smil å spora. Fleire feira med å tuta til arbeidarane.

Trafikantene sto i kø for å testkjøre den nye tunnelen.

Trafikantane sto i kø for å testkøyre den nye tunnelen.

Foto: Henrik Thorstensen / NRK

Fosshaug seier at tilbakemeldingane frå dei første trafikantane har vore gode.

– Eg har snakka med fleire, og alle er kjempefornøgd. Dei skryter uhemma og er veldig glade for tunnelen. Me veit at folk har gledd seg til tunnelen kunne takast i bruk.

Les også Kritisk til nye E6-tunneler – frykter Norge fortsatt deles i to om vinteren

Opprydding etter skredet som gikk over E6 Kvænangsfjellet torsdag.

Bilist Ole Josefsen sleit med å finna orda for kor stor merkedagen er for sambygdingane hans.

– Det er ein gledesdag og ein historisk dag.