Hopp til innhold

Ville du betalt millioner for dette?

Innholdet som skulle vises her støttes dessverre ikke lenger.

Arctic Race of Norway priser annonseplassene høyt.

– Vi snakker om et av de største utstillingsvinduene for internasjonal markedsføring innenfor norsk idrett, sier daglig leder for sykkelrittet Arctic Race of Norway, Knut-Eirik Dybdal, til Harstad Tidende.

I august i år skal sykkelrittet arrangeres for første gang. Etappene skal etter planen gå langs kysten i Nord-Norge, og flere av de største sykkellagene har ifølge arrangørene sagt at de vil delta.

Flere investorer har spyttet i penger for å realisere rittet, deriblant Statoil.

Arrangørene selger annonseplasser på poengtrøyene i rittet, og fortsatt er det plass på den grønne poengtrøya og på den røde klatretrøya.

– Den grønne trøya er mest attraktiv. Vi snakker om millionbeløp hvis man vil være sponsor av pakkene knyttet opp mot de ledige trøyene, sier Dybdal til avisen.

Arctic race of Norway

Amaury Sports Organisaton, som blant annet arrangerer Tour de France, er blant arrangørene av Arctic Race of Norway.

Foto: Montasje