– Vipers har tatt saken på høyeste alvor og vi har blitt møtt på kravene og innspillene vi har kommet med for å forbedre kultur- og holdningsarbeidet i klubben, sier markedsdirektør i DNB Aina Lemoen Lunde.
Etter at salgs- og markedssjefen i klubben, Christer Paulsen, sjikanerte motspillerne, egne spillere og dommerne på sosiale medier under NM-sluttspillet i Arendal i vinter stilte DNB nye krav til klubben.
– Basert på de konkrete tiltakene Vipers har lagt frem, har banken valgt å fortsette samarbeidet med dem, sier Lemoen Lunde.
Nulltoleranse
Banken skriver at nulltoleranse for sjikanering og tydelige rutiner for forebygging av negative situasjoner hos deres samarbeidspartnere er viktig for dem som hovedsponsor.
DNB har over lengre tid hatt en konstruktiv dialog med Vipers. De ønsker å bidra til å rette opp og snu situasjonen i Vipers, fremfor å avslutte samarbeidet kontant.
– Jeg er glad for at Vipers nå har løftet fokuset på dette og fått på plass gode, nødvendige rutiner og forplikter seg til å jobbe for en sunnere kultur fremover, sier Lemoen Lunde.
Har laget nye rutiner
Daglig leder i Vipers Kristiansand Per Geir Løvstad sier han er glad for at banken fortsetter som klubbens største samarbeidspartner.
– De rutinene vi har satt i verk, er at vi har utarbeidet skriftlige etiske retningslinjer og varslingsrutiner. Vi er glade for å ha fått de på plass, sier Løvstad.
De nye rutinene vil klubben gjøre tilgjengelige på sine nettsider.
Salgs- og markedssjef Christer Paulsen er fremdeles sykemeldt og vil være det ut mai.