Ap, SV og Miljøpartiet dei Grøne skal styre Oslo dei neste fire åra og vil jobbe for at sentrum i hovudstaden skal bli bilfri innan 2020.
Dei tre partia legg også opp til eit storstilt byg ging av sykkelvegar og sykkelfelt.
Ei ringerunde til sentrale politikarar i Mandal, Kristiansand og Arendal viser at bilfri sentrum kan bli ein realitet også i sør.
Vil ha bilane vekk frå sentrum
Mandalsordførar Alf Erik Andersen (Frp) er den politikaren vi har snakka med som er mest ivrig på eit bilfritt sentrum. Ordføraren føreslo eit bilfritt sentrum allereie i sin første ordførartale.
– Eg trur det er framtida i forhold til å legge til rette for utvikling av sentrum. Vi ser ein del av biltrafikken som går gjennom sentrum i dag kun er gjennomgangstrafikk. Vi ynskjer å utgreie eit betre alternativ slik at vi kan utvikle sentrum der vegen går i dag, seier han til NRK.
– Så raskt vi har eit alternativ som er minst like bra som i dag er Mandal bilfritt. Då treng vi drahjelp frå Statens vegvesen og samferdslekomiteen på fylket for å få til eit minst like godt alternativ til trafikken vi har i dag, seier Andersen.
Vil ha vekk gateparkering
Bystyrepolitikar Tove Welle Haugland (KrF) i Kristiansand meiner også at bilfritt sentrum vil tvinge seg fram.
– Det viktige no er at vi får nokon av dei mest sentrale gatene i byen fri for gateparkering. Det er viktig for å få eit betre miljø i sentrum, seier ho.
– Når kan det skje?
– Eg håpar vi kan starte så raskt som råd. Arbeidet med parkeringshuset på Torvet er allereie i gang. For meg ligg det nærast som eit premiss for å byggje parkeringshuset at vi får bilfrie gater. Spesielt i dei mest sentrerte handlegatene, seier ho.
Men KrF-politikaren har lite støtte frå andre politikarar i byen. Både ordførar Harald Furre (H), varaordførar Jørgen Kristiansen (KrF) og opposisjonsleiar Mette Gundersen (Ap) svarar nei på spørsmål om dei vil jobbe for eit bilfritt sentrum.
Ikkje tema i Arendal
KrF-politikaren har ikkje tru på eit bilfritt sentrum i Kristiansand med det aller første.
– Det kan vere eit mål på lang sikt. Men på kort sikt må vi tenke på korleis vi skal få det beste bymiljøet. Det vil vere å få vekk mykje av gateparkeringa og tomgangen vi har i sentrum, seier ho.
Ifølgje arendalsordførar Robert Cornels Nordli har ikkje bilfritt sentrum vore tema blant politikarane der.
– Førebels har vi ikkje diskutert dette. Men det kan godt hende at det vil bli ein diskusjon etterkvart. Eg har ikkje fundert mykje rundt dette førebels, seier han.