Arendal kommune skal iverksette en rekke tiltak for å bedre servicen overfor publikum. Det lovet rådmann Harald Danielsen politikerne i ettermiddag.
Arendal er blant kommunene som yter dårligst sørvis i Norge, ifølge en fersk undersøkelse som Forbrukerrådet har gjennomført.
Svarer ikke på e-post
Rådgiver hos Forbrukerrådet, Geir Røed, mener Arendal kommune må skjerpe seg.
– Nettsidene er dårlige, men aller dårligst er kommunen til å svare på e-post. Fra Arendal har vi ikke fått svar på noen e-poster, og på telefon får vi hjelp i ett av to tilfeller, sier Røed.
Beklaget sterkt
Saken ble i dag tatt opp ekstra i formannskapet i Arendal, der rådmannen altså la seg flat.
– Det er bare å beklage på alle mulige måter. Vi har fått en på tynet og det må vi regne med er fortjent. Vi trodde vi var gode på dette egentlig, ettersom vi i 2004 fikk pris for årets servicekommune. Nå skårer vi i motsatt ende av skalaen, sier Danielsen.
– Du lovet politikerne at dette skal ordnes opp i.
– Ja, er det noe de kan kreve av en rådmann, så er det å rydde opp i sånt.