Torsdag kveld vart det nye orgelet til Stedje kyrkje i Sogndal innvia med ein konsert av den verdskjende organisten Olivier Latry. Han fortel at det alltid er ei spesiell oppleving å spele på eit nytt instrument.
– Kvar gong eg spelar på eit nytt instrument er det eit nytt eventyr. Det er som å møte eit nytt menneske, og forsøke å finne ut kva karakter det mennesket har, seier organisten.
Det å få lov til å spele på eit nytt instrument var ein viktig del av grunnen til at Latry takka ja då han vart invitert til Sogndal, men også staden har gjort inntrykk på han.
– Det er viktig for meg å møte nye instrument. Eg er også glad for at eg har fått sett Sogndal. Eg har aldri vore i denne delen av Noreg før, og Sogndal er ein vakker stad, seier han.
– Eit tungt løft økonomisk
Orgelet har kosta fem millionar kroner, og teke fire år å byggje. Kantor i Stedje kyrkje Arild Slinde vedgår at orgelet har kosta mykje, men ser likevel på det som ei god investering.
– Å ha eit instrument som gjev desse moglegheitene vil gje folk ei mykje betre oppleving. Det er eit veldig tungt løft økonomisk, men eg trur vi kjem til å ha veldig mykje igjen for det, seier Slinde.
Organisten meiner på si side at det ikkje kan setjast nokon pris på opplevingane eit orgel som dette kan gje.
– Folk treng gode ting i livet. Eit slikt orgel er eit kunstverk, i tillegg til å vere eit instrument for kyrkja, som kan knyte menneske til ein annan dimensjon. Det går det ikkje an å setje nokon pris på.
– Høyrest ut som det er frå 1800-talet
Latry kan også fortelje at ein får god lyd når ein betalar fem millionar for eit orgel.
– Vanlegvis kan ein høyre at eit orgel er nytt, men dette orgelet høyrest ut som det kjem frå 1800-talet. Det viser kor dyktig han som har bygd det er, seier organisten.
Når ein vanlegvis held til i Notre Dame kan det vere ein stor overgang å kome til ei lita kyrkje i Sogn og Fjordane. Latry fortel at han alltid må tilpasse spelinga si etter omgjevnadane.
– Notre Dame er ei stor steinkyrkje der det vert mykje etterklang. I ei lita trekyrkje som dette er det nesten ikkje etterklang, og det er organisten sin jobb å tilpasse spelinga si til akustikken i kyrkja, seier han.