– Dette er eit historisk augneblikk, seier fylkesordførar i Rogaland Tom Tvedt.
Det var han som fekk æra av å fyra av den siste salva som gjorde at dei tre meter med fjell som var att i tunnelen la seg fint ned.
Det historiske gjennombrotet skjedde klokka 13.00 torsdag.
- Les òg:
- Les òg: Pill råttent fjell
– Viktig tunnel
Dermed er det nå opning frå Tysvær i aust til Karmøy i vest, med opning også på Hellevik på Fosen. Eit etterlengta vegsamband i Haugaland:
– I dag står eit samla Haugaland bak opninga. Dette er ei stor og viktig sak for infrastrukturen og samkvemmet mellom kommunane, seier ordførar i Karmøy Kjell Arvid Svendsen til NRK.no like etter sprenginga.
- Les òg:
På det djupaste er den nye undersjøiske tunnelen 139 meter under havet og den er heile 2 mil lang. Totalkostnaden på prosjektet er 1,5 milliardar kroner, velinvesterte pengar ifølgje den avtroppande fylkesordføraren:
Største vegprosjekt i Rogaland
– Dette er ikkje eit dårleg ettermæle. Å ha vore med på det største vegprosjektet i Rogaland nokon sinne, seier Tvedt.
Men T-sambandet har berre gitt han blod på tann når det kjem til kva han ønskjer å få til vidare:
– Dette er berre den første løysinga. I 2019 kjem eg tilbake for opning av Rogfast, først då er Rogaland samla.
Det er venta at T-sambandet skal vera klart til opning våren 2013.