Hopp til innhold
FILE PHOTO: Telia sign is seen on a building in Vilnius
Foto: Ints Kalnins / Reuters

Telia

  • Telia-problemer løst

    Flere Telia-kunder mistet ved 21-tiden torsdag kveld internett. Selskapets nettside er oppe igjen, men mange kunder har fortsatt problemer.

    Like før to natt til fredag var feilene rettet.

    Ifølge nettsiden Downdetector var det ved 22-tiden over 5500 rapporterte problemer siden problemene startet ved 20.50-tiden, skriver NTB.

    84 prosent av problemene var da knyttet til internett.

    – Vi opplever for tiden at flere av våre kunder har problemer med fastnettet. Vi jobber med feilsøking og beklager så mye overfor de kunder som er berørt, skriver informasjonssjef Daniel Barhom i Telia til NRK.

    Dersom man forsøkte å gå inn på Telias nettsider kom det kun en feilmelding opp, men nettsiden er nå oppe igjen.

    – Jeg kan bekrefte at vår hjemmeside er oppe igjen, men flere av våre fastnett-kunder opplever fortsatt problemer. Vi jobber for fullt med feilsøking og beklager så mye ulempene overfor berørte kunder, skriver informasjonssjef Daniel Barholm i Telia i en SMS til NTB.

  • Telias har problemer med internett – sier de jobber med feilsøking

    Flere har kontaktet NRK og sier de ikke får brukt internettet sitt fra leverandøren. Det er ikke mulig å komme inn på Telias nettsider torsdag kveld.

    Ifølge nettsiden Downdetector er det rundt klokka 21.50 over 4500 rapporterte problemer.

    – Vi opplever for tiden at flere av våre kunder har problemer med fastnettet. Vi jobber med feilsøking og beklager så mye overfor de kunder som er berørt, skriver informasjonssjef Daniel Barhom i Telia til NRK.

    Klokken 05.20 fredag morgen står det fortsatt på hjemmesiden til Telia at flere kunder har problemer med fastnettet.

  • E24: 25 ansatte i Telia mister jobben i nedbemanning

    Teleselskapet Telia nedbemanner igjen, og 25 faste ansatte mister nå jobben. Det skriver E24.

    – Dette er en krevende dag for oss i Telia Norge. Det er aldri en enkel beslutning å legge ned arbeidsplasser, og vi har full forståelse for at dette oppleves svært tungt for dyktige ansatte som berøres og deres kolleger. Vi er samtidig nødt til å ta grep nå for sikre fremtidig vekst, sier informasjonssjef Daniel Barholm i Telia Norge til avisa.

    I første omgang blir de ansatte tilbudt frivillige sluttpakker, opplyser Telia.

    I januar ble det kjent at selskapet kutter 70 stillinger i Norge.

  • Feil rettet hos Telia og One Call:  – Beklager

    Feilen som førte til trøbbel for enkelte kunder hos Telia og datterselskapet One Call, er nå rettet.

    Det meldte NTB rundt klokken 11.30 onsdag.

    I en e-psot til NRK like etterpå bekrefter informasjonssjef Daniel Barhom i Telia dette.

    – Feilen som skapte utfordringer med utsendelse av SMS og telefonsamtaler er nå løst. Vi beklager så mye ulempene feilen medførte for berørte kunder, skriver Barhom.

    Enkelte Telia- og One Call-kunder hadde da hatt problemer siden klokken åtte onsdag morgen.

    – Enkelte kunder kan for øyeblikket oppleve problemer med utsendelse av SMS og utgående anrop. Vi jobber allerede med saken og beklager for ulempene dette medfører, skrev One Call i en driftsmelding på sine sider onsdag morgen.

  • Fortsatt ingen enighet mellom Telia og Viaplay – 500.000 kunder kan rammes

    Telia og Viaplay har så langt ikke kommet fram til en ny avtale, noe som kan føre til svarte skjermer for rundt 500.000 norske kunder.

    Den nåværende avtalen mellom partene løper ut i begynnelsen av 2024, skriver Kampanje.

    På sine egne sider advarer nå Telia om at kundene deres kan miste tilgang til Viaplays kanaler, som inkluderer TV3, TV3+ og V Sport-kanalene, fra februar dersom partene ikke kommer til enighet.

    – Vi ønsker å understreke at målet vårt er å bli enige med Viaplay om en ny og langsiktig avtale, til en fornuftig pris og med innhold som kundene våre ønsker, skriver selskapet.

    Kunder står også i fare for å miste tilgang til Viaplays strømmetjeneste. Ved et eventuelt brudd vil Telia-kunder kompenseres med 50 ekstra TV-poeng eller 50 kroner i månedsrabatt.

    (NTB)

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no