Hopp til innhold

Da familien glemte alle passene i bilen på flyplassen, var gode råd dyre

Ferien for familien som skulle til USA var i ferd med å falle i grus da de glemte alle passene sine i bilen på flyplassen på Evenes. Men så fikk kabinpersonalet en idé.

Hjalp familien med å skaffe passene

Geir Magne Madsen, som er kabinsjef i Norwegian, visste råd da familien glemte passene sine.

Foto: Privat

Å glemme passet når man skal ut og reise, kan nok raskt sette en stor demper på feriestemningen. For en familie som skulle reise fra Evenes til USA via Oslo ble gode råd dyre da de glemte igjen alle passene sine i bilen på flyplassen tirsdag.

– Det var noen kollegaer på flyet som først ble kontaktet av denne familien. Da var vi allerede i lufta på vei til Oslo, og det var umulig å snu. De skulle fly til USA tidlig dagen etter – og det er umulig å få nødpass til USA, sier Geir Magne Madsen til NRK, som er kabinsjef i Norwegian.

Han forteller at det var en familie på fem med tre små barn som fryktet at ferien ville falle i grus.

– Jeg tenkte først at de kunne få plass på flyet tilbake, eller at de hadde noen som kunne hente ut bilnøklene for dem på Evenes. Men flyet tilbake til Evenes var fullt, og ingen kunne hente ut passene der.

Visste råd

Kabinsjef Geir Magne Madsen

Kabinsjef Geir Magne Madsen tok dette bildet på parkeringsplassen i Evenes.

Foto: Privat
Tegningen

Her er tegningen som Madsen fikk av familien for å finne fram til bilen.

Foto: Privat
De fem passene

De fem passene ble overlevert en overlykkelig familiefar på Gardermoen.

Foto: Privat

Men Madsen visste råd, og oppsøkte passasjerene da han kom på at de skulle returnere tilbake til Evenes samme kveld.

– Jeg foreslo at jeg kunne få bilnøklene deres, og forsøke å løpe ut for å finne passene i bilen deres selv.

Kabinsjefen hadde begrenset med tid til rådighet. Men takket være beskrivelse av bilen og et kart som far i familien hadde tegnet, fant han passene ganske raskt.

– Vi var oppe i lufta igjen kun en halvtime etter at vi hadde landet på Evenes.

– Ikke normal service

Tilbake på Gardermoen stod en smørblid familiefar, og fikk overlevert passene.

Madsen forteller at dette ikke er helt normal service, men at de prøver å være løsningsorienterte når de kan.

Historien har siden gått sin seiersgang på sosiale medier, sammen med en «selfie» som Madsen tok på parkeringsplassen i Evenes.

– Jeg har fått veldig god respons på dette både fra kollegaer og andre på sosiale medier. Det er kjekt å kunne fortelle om ei god historie med Norwegian. Det er ofte mye negativ kritikk av jobbe vi gjør, så denne saken er det svært godt at løste seg på en god måte.