Reaksjonene fra fortvilte seere lot ikke vente på seg etter «Stjernekamp»-finalen lørdag kveld, da mange ikke fikk sendt avgårde stemmene til favoritten deres.
Til
opplyste Telenor ved informasjonssjef Knut Sollid, at de foreløpig ikke har mottat noen feilmeldinger fra nettet deres.- LES OGSÅ (ekstern lenke):
– Jeg får alle meldinger om feil i nettet, og jeg har ikke mottatt noen feilmeldinger i kveld, sa han i kveldstimene etter finalen.
– Som en trafikkork
Sollid utelukker dermed ikke at stor pågang har ført til at noen stemmer forsvant.
– Generelt kan jeg si at ved enorm pågang kan det oppstå såkalt sperr i nettet. Det blir som en motorvei med kork. Først når trafikken løser seg opp, så vil meldingene bli sendt ut. Ved enorm pågang kan utsettelsen ha vært så lang at deadlinen for stemmegivningen opphørte før meldingene kom frem, uttalte Sollid til avisa
Rekordstor stemmedeltakelse
Arrangør av programmet, NRK, kan melde om rekordhøye stemmetall.
– Vi vet ikke nøyaktig hvor mange som har stemt, men det er rekordmange som har stemt i kveld, sa NRKs informasjonssjef Werner Øfsti til
i går kveld.Ved sen tilbakemelding fra 26600 om mottatt stemme, formodet Øfsti stemmerne til å ta dette med knusende ro.
– Erfaringsmessig kan svarmeldingene være flere timer forsinket ved så enorm pågang, opplyste Werner Øfsti.