– Klimaplanen manglar finansiering, og den forpliktar seg ikkje nok på dei områda som fylkeskommunen faktisk kan gjere noko med, nemleg kollektivtrafikken, seier Tom Skauge frå SV.
Onsdag skal klimaplanen behandlast i fylkestinget. Normalt betyr det eit samrøystes vedtak, men etter budsjettvedtak om ei kraftig prisauke for bussbillettane, har dei to partia fått nok.
– Me har nettopp sett opp prisane på buss, og det på ein måte som er heilt uakseptabelt, seier Skauge.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
– Eit signal til dei andre partia
Fleirtal for køprising, forlenging av trolleybussnettet og fleirtal for grønare kollektivtransport er nokre av ultimatuma dei to minste partia i fylkespolitikken stiller for å støtta klimaplanen.
Tidlegare har partia røysta for planen, sjølv om dei ikkje har fått fleirtal for eigne forslag. No varslar Tom Skauge ein ny tone.
– Eg håpar det er eit signal både til dei andre partia og til veljarane, seier han.
– Er du einig i at dette kan sjåast på som litt tabloid aksjonspolitikk?
– Absolutt. Det er nettopp det dette er. Det er meininga at ein av og til må seie at nok er nok, seier Skauge.
– Eit slag i lufta
Fylkesordførar Tom Christer Nilsen frå Høgre meiner aksjonsforma til dei to partia står fram som useriøs.
– Det blir litt eit slag i lufta når fire representantar seier dei vil stemme imot klimaplanen, for det ligg mange tiltak i klimaplanen som vil vera positivt for klima, seier Nilsen.
– Det ligg klare og tydelege målsetningar på reduserte klimautslepp, og når dei stemmer imot klimaplanen så er dei også imot det, legg han til.
Tysdag vedtok fylkestinget å auka minstetaksten i kollektivtrafikken med 13 prosent.