– Vi har bestemt oss for å følge tilrådinga Statens vegvesen kom med før helga. Det vil bli opna for mindre køyretøy fire gongar i døgnet, seier Dina Lefdal, fylkesdirektør for samferdsle.
– Då er det like greitt å halde vegen stengt, seier Richard Grov.
Grov er direktør for Hotel Alexandra og dagleg leiar for Loen Skylift. Han er ikkje fornøgd med løysinga.
– Vedtaket er utruleg skuffande. Fleire burde skjerpe seg og ta tak i dette. Det finnast midlertidige løysingar som fungerer. Her er det ineffektivitet og manglande vilje.
Avviser manglande vilje
– Dette er eit område med anleggstrafikk og massetransport. Vegane er smale og handterer ikkje store trafikkmengder, seier Dina Lefdal.
Ho meiner det ikkje er mangel på vilje.
– Nei, det vil eg ikkje seie. Det har vore stort fokus på å få både oversikt over skaden og få dei reparert slik at vegen kan opnast raskt. Det er ikkje berre å setje inn stor trafikk i eit område der ein skal bygge opp igjen både veg og bru.
Kunne ha vore på plass før
– Det er oppsiktsvekkande dårleg. Omkøyringsvegar kunne ha vore på plass mykje raskare og enklare. Dette kan løysast med til dømes lysregulering i begge endar. Eller ein kan sette inn trafikkdirigentar på begge sider, seier Grov.
Han meiner det er snakk om småpengar når det gjeld å få vegen på plass igjen.
– Det er ei lita investering i forhold til kva vi får tilbake av verdiar.
Skjønar frustrasjonen
– Vi skjønar frustrasjonen til næringslivet om at dei mister kundar og at det er ei lang omkøyring. Vi har stort fokus på å få opna vegen så raskt som mogeleg, seier Lefdal.
I første omgang er det først og fremst dei lokale som vil vere tent med opninga.
– Skilt og informasjon er ei utfordring. I størst grad er det dei lokale som oppfattar det. Det er vanskeleg å skilte at vegens skal vere open når det er så lite.
Enkelt krav frå næringslivet
– Vegen må vere open for alle køyretøy frå og med i dag, seier Grov.
Men vegen blir ikkje opna for alle med det første.
– Det er vanskeleg å seie nøyaktig. Vegvesenet antydar i midten eller slutten av september. Men det er avhengig av kva krav ein får frå NVE (Noregs vassdrags- og energidirektorat) om sikring mot elva, seier Dina Lefdal.