Dermed er det funnet i alt 17 døde etter ulykken for drøyt to uker siden.
Den italienske redningstjenesten opplyste lørdag at kvinnen ble funnet på sjette dekk, i den delen av skipet som ligger under vann.
Av de 17 som er funnet omkommet, er 14 dentifisert. 15 personer er fortsatt savnet.
På grunn av dårlig vær lørdag har teknikere fra et nederlandsk og et italiensk selskap besluttet å innstille arbeidet med å pumpe ut drivstoff fra cruiseskipet.
Pumpingen skulle begynt lørdag morgen og er ventet å ta flere uker.
- Les også:
- Les også: '
Store erstatningskrav til USA
Samtidig meldes det at flere amerikanske advokater vil kreve millionerstatninger på vegne av passasjerer etter at cruiseskipet Costa Concordia forliste.
Også besetningsmedlemmer har gått til sak mot rederiet og moderselskapet Carnival.
Mens det italienske rederiet Costa Crociere vil gi passasjerene 84.000 kroner hver i erstatning, satser amerikanske advokater på millionkrav mot skipets eiere.
Blant advokatene som har engasjert seg, er Mitchell Proner fra New York. Han vil kreve minst 160.000 dollar – nærmere 1 million kroner – for hver passasjer han representerer.
Han mener dessuten at enkelte vil kunne få flere ganger så mye. Planen er at søksmålet skal leveres onsdag i Miami.
Tilbudet fra rederiet Costa Crociere om 84.000 kroner gjelder passasjerer som ikke ble fysisk skadd. Betingelsen for å få utbetalt erstatningen er at mottakeren frasier seg retten til å reise flere krav mot selskapet.
Om lag 4.200 personer, blant dem 3.200 passasjerer, var om bord da cruiseskipet gikk på et undersjøisk skjær og kantret fredag 13. januar rett utenfor den italienske øya Giglio.
Rederiet Costa Crociere er basert i Italia, mens Carnival befinner seg i USA.
- Les også:
- Les også:
Mannskapet til sak
Også et besetningsmedlem har gått til søksmål mot Carnival på vegne av seg selv og flere andre.
Gary Lobaton fra Peru mener at de som befant seg om bord, ikke ble varslet om at det hadde oppstått en farlig situasjon før det var for sent å evakuere skipet på en ordentlig måte. Søksmålet er rettet både mot Carnival og datterselskapet Costa Crociere.
I søksmålet, som ble levert inn til en føderal domstol i Chicago torsdag, anklages selskapet for å ha gått på akkord med sikkerheten på grunn av kommersielle hensyn.
- Les også:
- Les også:
– Press fra ledelsen
Lobaton påpeker at kapteinen forlot skipet «så fort han fikk mulighet», og at han ventet både med å gi ordre om evakuering og å få satt ut livbåtene.
Samtidig fremholdes det i søksmålet at Schettino hadde blitt presset av ledelsen til å seile så nært land som mulig for at passasjerene skulle få en spektakulær opplevelse.
«Kaptein Schettino begrunnet sine handlinger med at cruiseselskapet hadde oppmuntret praksisen med å seile nær øya fordi det var god reklame og det ble tatt godt imot av passasjerene i den stadig mer konkurranseutsatte cruisebransjen», heter det i søksmålet.