Hopp til innhold

Kraftig innstramming for Qatar-VM: Åtte i staden for 12 arenaer

– Men det er ikkje nedgangen i oljeinntektene som er grunnen, seier Qatars VM-sjef.

Lusail stadion

FINALEARENAEN: To av arbeidarane sparkar ball ved anleggsstarten for hovudarenaen for VM i den nybygde byen i Qatars ørken. Men det blir truleg berre åtte VM-arenaer i Qatar, ikkje 12 som planlagt

Foto: KARIM JAAFAR / AFP

Qatar skal nesten halvere sitt opphavlege infrastruktur-budsjett for meisterskapet. Det skal reduserast med mellom 40 og 50 prosent.

– Vi ønskjer å forsikre oss om at budsjettet er ansvarleg, seier generalsekretær Hassan Al Thawadi i organisasjonskomiteen i Qatar, til CNN.

Han avviser at reduksjonen har noko med nedgangen i oljeprisen å gjere.

Budsjettet for arenaene blir no på mellom åtte og ti milliardar dollar, eller mellom 68 og 85 milliardar kroner etter dagens kurs.

Sju av åtte blir heilt nye

Hassan al-Thawadi

BUDSJETTREDUKSJON: – Det er ikkje fallet i oljeinntektene som gjer at vi må innskrenke, seier VM-direktør Hassan al-Thawadi

Foto: KARIM JAAFAR / Afp

Det betyr også at dei vil ha åtte arenaer, minimumskravet frå FIFA. Sju av dei skal vere heilt nye til VM.

Opphavlege planer gjekk ut på 12 arenaer – ni nye og tre oppgraderte eksisterande.

– Vi gjer dette om FIFA godkjenner det. Vi kan byggje ein til dersom det blir kravd, seier Al Thawadi.

Qatar har fått flengjande kritikk frå fleire hald for handteringa av dei fleire tusen utanlandske arbeidarane som arbeider med stadionanlegga, mellom anna frå det norske Fellesforbundet.

For tre år sidan rapporterte den britiske avisa The Guardian at 44 arbeidarar var omkomne på arbeidsplassen i løpet av få månader.

Det omstridde kafala-systemet gav også arbeidsgjevarane høve til å beslaglegge passa til arbeidarane.

Qatar sjølv har lova å rydde opp, og like før jul avskaffa landet offisielt kafala-lova.

Færrast sidan 1978

Åtte baner er det minste som har vore i bruk i eit fotball-VM sidan 1978. Den gongen arrangerte Argentina VM på seks arenaer.

VM den gongen omfatta berre 38 kampar på 25 dagar. I Qatar i 2022 skal det spelast 64 på 28 dagar.

Det opphavlege budsjettet for infrastruktur og arenaer for VM 2022 er på svimlande 200 milliardar dollar, meir enn 1700 milliardar kroner. Det er 400 milliardar meir enn det totale norske stadsbudsjettet for 2017.

Til samanlikning er det siste budsjettet for VM i Russland neste år 326 millionar dollar. VM i Brasil i 2014 kosta 335 millionar dollar.

Hovudarenaen

Lusail stadion

HER GÅR AVSPARKET: Anleggssjef Tamim Lotufi Elabed plasserer ballen på det som skal bli midtsirkelen på Lusail stadion

Foto: KARIM JAAFAR / AFP

Totalt skulle Qatar ifølgje sitt opphavlege budsjett bruke 500 millionar dollar, eller over fire milliardar kroner total på VM-førebuingar – kvar einaste veke i fire år, skreiv The Guardian i februar i år.

– Vi har heile tida planlagt å gå høgt ut, og så redusere når prosjekta blei meir konkrete og utgiftene meir tydelege, seier Al Thawadi.

Nyleg tok arbeidet til med det som skal bli hovudstadion. Lusail stadion skal ligge 20 kilometer nord for hovudstaden Doha. Det skal romme 80.000 tilskodarar, og vere arena for både opningskampen og finalen.

Byen Lusail blir også ein nesten ny by, bygd opp frå 2009 og skal vere ferdig neste år. Byen skal etter planen ha rundt ein kvart million innbyggjarar.

Siste nytt

  • Windingstad avslutter samarbeid

    Alpinist Rasmus Windingstad avslutter samarbeidet med skimerket Stöckli. Det bekrefter han selv på Instagram.

    30-åringen skriver at han er takknemlig for samarbeidet over de siste fire årene.

    – Det var på tide å gå videre og prøve noe nytt, spent på de kommende sesongene, skriver Windingstad.

    Han bekrefter dermed at han ikke er helt ferdig med alpinkarrieren enda, men røper ikke hvilket skimerke han kjører på kommende sesong.

    Stöckli har blant annet stjernen Marco Odermatt blant sine utøvere.

    Audi FIS Alpine Ski World Cup - Men's Giant Slalom
    Foto: SEAN M. HAFFEY / AFP
  • Team Braathen avviser Hirscher-rykter: – Blir ikke noe samarbeid

    Michael Pircher er Lucas Braathens nye trener og var sjef for Marcel Hirscher i seks år. Han er likevel klar på at det ikke vil bli noe samarbeid dem imellom.

    I mars ble det klart at Braathen gjør comeback som alpinist etter en sesong på sidelinjen, men for Brasil. Hokksund-gutten har derfor måttet sette sammen sitt helt eget team, hvor Pircher er ansatt som trener.

    48-åringen ble hentet fra Det østerrikske skiforbundet, hvor han blant annet hadde treneransvaret for skilegenden Hirscher fra 2013 til han la opp i 2019.

    Østerrikeren sjokkerte hele alpinverden da han annonserte comeback for Nederland tidligere i uken. Det har også skapt spekulasjoner om han og Braathen ville danne et samarbeid.

    – Det er ikke en sak for oss. Vi kommer garantert til å være i de samme skistedene, og noe vil dukke opp, men det blir ikke noe samarbeid, sa Pircher til Tiroler Zeitung, ifølge Blick.

    Trenerveteranen er tydelig på at fokuset hans nå ligger på Braathen, som skal jakte VM-gull i Saalbach til vinteren.

    – Om dagen planlegger vi opplegget, alt er fortsatt i de tidlige stadiene. Vi har nettopp funnet hverandre, sa Pircher. (NTB)

    Lucas Braathen
    Foto: BARBARA GINDL / AFP
  • Formel 1-stjerne ferdig i Haas etter sesongen

    Den tyske Formel 1-stjernen Nico Hülkenberg kjører sin siste sesong for Haas. Det bekreftet laget fredag formiddag.

    «Haas og Nico Hülkenberg vil skille lag ved avslutningen av 2024-sesongen» heter det i meldingen på X.

    Tyskeren er inne i sin andre sesong for Haas. Tidligere har han kjørt for lag som Williams, Sauber, Renault og Aston Martin.

    36-åringen har tatt en pole position, men har fortsatt til gode å vinne et Formel 1-løp. Totalt har han tatt 534 poeng på 211 løp i karrieren.

    Så langt denne sesongen står han imidlertid bare med fire poeng på fem løpshelger. Hans beste resultat i år er en 9.-plass fra Australias Grand Prix. (NTB)

    Japan F1 GP Auto Racing
    Foto: Hiro Komae / AP

Sendeplan

Kl. Program Kanal