Pengene vil strømme inn som følge av sponsor- og TV-avtaler, merverdier på spillerstallen og økning i billett- og merkevaresalg.
I tillegg kommer 300 millioner kroner finaleklubbene får utbetalt av Det europeiske fotballforbundet for innsatsen fram til finalen.
Det viser en studie som et kredittkortselskap står bak. Studien er utført ved universitetet i Coventry.
I tillegg kan vinnerklubbens hjemby plusse på budsjettet. Mer enn 100 millioner kroner i merinntekter på økt turisme, omsetning og kommersielle interesser venter.
For Moskva betyr finalevertskapet økte inntekter på mer enn 350 millioner kroner. Da Aten var vertskap i fjor, la arrangementet igjen 180 millioner kroner, viser studien.
Også taperklubben sitter igjen med mange penger, anslagsvis 300 millioner kroner bare på å spille finalen.
Anslagsvis 100 millioner mennesker vil følge mesterligafinalen på TV verden over.