Som så mange andre europeiske land har Storbritannia - og dermed også Skottland - et stadig voksende mindretal av muslimer som ikke drikker øl.
En del av muslimene er sterke motstandere av øl selv om de er innbitte fotballtilhengere. Og selv om dette står totalt i motsetning til tradisjonell britisk fotballkultur, har Rangers valgt å reagere.
Glasgow-klubbens nye kolleksjon av den kommende sesongs spilledrakter omfatter både trøyer med klubbens offisielle sponsor Carling på brystet og trøyer uten bryggerisponsorens logo. De sistnevnte trøyene markedsføres nettopp av hensyn til muslimske tilhengere som ikke vil reklamere for noe de ikke vil assosieres med.
Carling, som også sponser den engelske ligacupen, har gitt tillatelse til at Rangers markedsfører trøyer uten logoet.
Inntil videre har ingen andre klubber tatt så mye hensyn til sine muslimske tilhængere som Rangers har gjort i dette tilfellet.
Nå gjenstår det å se om klubber som Liverpool (med danske Carlsberg) og Everton (med thailandske Chang Beer) følger i de skotske mestres fotspor, skriver bold.dk.