Esben T. Andersen
Foto: Ellen Agneta Norvang / NRK

Esben T. Andersen

Esben ii leat goassige leamaš SGPas, muhto šattai «blown-away» go gulai šuoŋa maid galggai buvttadit.

Les på norsk

Makkár artisttat inspirerejit du eanemusat?

Measta buot musihkka inspirere mu, makkár šaŋŋer de leaš. Muhto Røyksopp lea vaikkuhan sihke mu musihkka ja mu áddejumi elektonalaš musihkkii.

Don produseret «Vádjolus» (1995) ja «Guorus váibmu» (1998), ledjet go gullan daid ovdal?

In lean. Muhto go gullen Anja lávlaga 98:s, de šadden áibbas "blown away" daid dovdduin maid dat atii. Mun smihten ahte dát heive bures diekkár syntha máilbmái lossa synthain ja bieggaeffektain.

Mo dovddat SGPa?

In mun dovdda nu bures gal, muhto mus leamaš álo beroštupmi musihkka gilvvuide. Mun geahččalan čuovvolit geat de leat mielde juohke jagi, eanet dáid maŋimuš jagiid, muhto dán jagi lea vuostaš geardde ahte lean doppe.

PÅ NORSK:

Esben har aldri før vært på Sámi Grand Prix, men ble «blown away» da han hørte SGP-låta han skulle produsere.

Hvilke artister inspirerer deg mest?

Jeg blir generelt inspirert av nesten all musikk, uansett sjanger, men Røyksopp har hatt veldig mye å si for min musikk og forståelsen av elektronisk musikk.

Du produserer «Vádjolus» (1995) og «Guorus váibmu» (1998), hadde du hørt de før?

Nei, det hadde jeg ikke. Men da jeg hørte Anja sin låt fra 1998 («Guoros váibmu», red.anm.), ble jeg helt "blown away" av følelsen sangen ga meg, og jeg tenkte at den kunne passa perfekt i et synth-landskap med tunge synther og vindeffekter.

Hvilket forhold har du til SGP?

Har egentlig ikke noe spesielt forhold til det, men musikk-konkurranser har alltid interessert meg. Jeg prøver å følge med på hvem som er med, mer de siste årene, men i år er vel første gangen at jeg er der.