Daglig leder i Oso Hotwater i Hokksund, Sigurd Braathen sier bedriften har tatt imot over 5000 henvendelser i løpet av onsdagen.
– Vi beklager dersom ikke alle har nådd fram til oss og ber folk om å ringe igjen, sier Braathen.
– Umulig å nå frem til alle
Produsenten mener at de har brukt mye tid på å nå frem til publikum og at informasjonen har vært bred.
– Informasjon har vært gitt gjennom annonser i alle landets aviser i flere omganger siden feilen ble oppdaget i 2013, men det har vært umulig å nå fram til alle som kan ha disse berederne i huset, sier Braathen
– For dette har vært kjent siden 2013, men dere har altså ikke funnet frem til de som eier disse berederne?
– Nei, det er ikke mulig, på samme måte som det ikke er mulig å finne frem til et annet elektrisk apparat som er solgt i en hvilken som helst forretning, forklarer Braathen.
Sender post
Det har vært registrert flere branntilløp på grunn av en slik bereder og for å unngå nye branner sender produsenten ut advarsel til alle husstander for å advare mot feilen i varmtvannsberedere produsert i perioden 2009 til 2011.
– Vi går ut med generell informasjon til alle landets husstander pr post så snart det praktisk lar seg gjennomføre, avslutter Braathen.