Telenor mobilnett - feilmelding 30. oktober 2014

Mobilnett nede for Telenor-kunder

Oppsummert

Mobilnettet er ute av funksjon for et stort antall Telenor-kunder over hele landet.

  • Telenor varsles om milliongebyr

    Gebyret er på 9 millioner kroner og ilegges etter mobilutfallet som rammet hele landet i oktober i fjor. Nasjonal kommunikasjonsmyndighet mener det hadde stort skadepotensiale, og varsler derfor gebyret. Telenor har frist til 7. april med å kommentere.

  • Vil hindre ny mobilkollaps

    For å unngå at mobilnettet kollapser på nytt, har Telenor satt ned et utvalg som skal levere ny metodikk med styrket sikkerhet. Torsdag forrige uke mistet tre millioner av Telenors kunder mobilnettet etter at selskapet skulle oppdatere en database.

  • Beredskapsnettet brøt også sammen

    Det nye beredskapsnettet som ble innført i sommer brøt også sammen da mobilnettet til Telenor kollapset torsdag. Systemet skal gi 14.000 mennesker prioritet i mobilnettet når dette svikter, og overføre samtalene til NetCom, skriver Aftenposten.

  • Vurderer reaksjoner mot Telenor

    Post- og teletilsynet vurderer reaksjoner overfor Telenor etter at tre millioner kunder mistet mobilnettet i går kveld. Da Telenor skulle oppdatere en database, mistet kunder over hele landet muligheten til å ringe og sende SMS-meldinger.

    Post- og teletilsynet vurderer reaksjoner overfor Telenor etter at tre millioner kunder mistet mobilnettet i går kveld. Da Telenor skulle oppdatere en database, mistet kunder over hele landet muligheten til å ringe og sende SMS-meldinger.
Post- og teletilsynet vurderer reaksjoner overfor Telenor etter at tre millioner kunder mistet mobilnettet i går kveld. Da Telenor skulle oppdatere en database, mistet kunder over hele landet muligheten til å ringe og sende SMS-meldinger.
Telenors kommunikasjonsdirektør Torild Uribarri forteller hvorfor mange Telenor-kunder var uten fungerende mobildekning og beklager på vegne av selskapet.

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no