Det skriv Aftenposten.
E18-prosjektet har lenge vore omstridt i den politiske debatten. I haust underskreiv fleirtalet i Viken, representert ved Ap, MDG, SV og Sp, ei erklæring som gjekk ut på å fryse prosjektet. Dei ønsker ikkje at prosjektet skal halde fram før Oslo og Viken, som nye lokale partar, har komme til semje
Men fredag, i samband med statsråd, vil regjeringa legge fram ein bompengeproposisjon, der dei garanterer finansieringa av prosjektet.
– Lysaker-Ramstadsletta vil no bli sett i gang for fullt, seier samferdselsminister Jon Georg Dale (Frp).
Ifølgje Dale er prisen på prosjektet berekna til 16,3 milliardar kroner. Staten skal ta 34 prosent – 5,5 milliardar kroner – av rekninga. Dei resterande 12,4 milliardar kronene blir henta inn frå bompengar.
Trafikk, kaos og kø
Fylkesråd Kristoffer Robin Haug (MDG) for kollektivtransport i Viken er ikkje nøgd med at prosjektet går i gang trass i massiv motstand.
– Dette er maktmisbruk. Regjeringa vil tvinge gjennom milliardinvesteringar til ein monstermotorveg som vil skape meir trafikk, kø og kaos, stikk i strid med det politiske fleirtalet i både Viken og Oslo og på tvers av det ein vart samde om i Oslopakke 3-forhandlingane i 2016, seier Haug i ein e-post til NTB.
Han meiner det finst langt betre alternativ å bruke pengar på, og han nemner mellom anna ambulanseberedskap i Nord-Noreg, sikring og vedlikehald av vegar og nye løysingar for kollektivtrafikk, sykkel og gonge.
– Regjeringa vel å klamre seg fast i gårsdagens betonggrå samferdselspolitikk og kastar bort milliardar på ein kapasitetsaukande veg som vil skade både helse, miljø og klima. Dette er ei krampetrekning frå ein desperat minister i ei døyande regjering, seier han.
Politikken i fortida
Også byrådsleiar Raymond Johansen (Ap) er skuffa og seier til Aftenposten at han vil snu alle steinar for å sjå på om det er noko Oslo saman med Viken kan gjere for å stanse prosjektet.
Også han meiner vegen vil føre til meir trafikkaos, i tillegg til dårlegare luftkvalitet og auka klimagassar.
– For fleirtalet i Oslo er klima og miljø ei hovudsak. Dette er i strid med det regjeringa sjølv har sagt, nemleg at trafikkveksten skal skje innan kollektivtrafikk, sykkel og gange, seier han.
– Dette er ein politikk på vegner av fortida, ikkje framtida, understrekar han.
Reduserer støv og støy
På den andre sida står ordførar i Bærum Lisbeth Hammer Krog. Ho meiner prosjektet har mykje å seie for dei som bur ved vegen.
– Når over halvparten av vegen kommer under bakken, skjøne alle at det betyr mykje for miljøet vårt og at innvånera slepp å leve i raud sone med støy og støv.
Også stortingsrepresentant Nils Aage Jegstad (H) som i årevis har kjempa for realiseringen av ny E18, er nøgd.
– Dette er ein Europavei av stor nasjonal og regional tyding. Men det er ikkje minst viktig for dei som bur og/eller arbeider langs traseen at ein på denne måten reduserer støv- og støyplagene, seier Jegstad via kommunikasjonsrådgivar Torjus Løkken i ein e-post til NTB.