Johannesen-Berg, som er fra Porsgrunn, sier han heldigvis ikke rakk å ta en bit.
– Jeg så hårene med en gang jeg tok ut biten av posen. Det var veldig ekkelt, sier han til NRK.
– Frister ikke
Det var Bondebladet som først omtalte saken.
Etter at Johannesen-Berg oppdaget avviket i snacksposen, sendte han en mail til produsenten og la inn en klage på deres Facebook-side.
– Jeg fikk en mail der de beklaget det som hadde skjedd. Jeg ble også bedt om å sende inn posen for at jeg eventuelt skulle få kompensasjon, sier han.
Men, det frister ikke med baconcrisp med det første.
– Jeg er ikke så gira på baconcrisp, men jeg tar gjerne noe annet jeg kan kose meg med, sier Johannesen-Berg.
– Avvik kan skje
Porsgrunnsmannen har en klar oppfordring til produsenten:
– Gi grisen en ordentlig hårklipp neste gang dere lager baconcrisp, ler han.
Produsenten beklager hendelsen, og vil komme til bunns i hva som har skjedd.
– Vi tar alle slike hendelser på alvor, og forbrukeren har rutinemessig blitt bedt om å sende produktet inn til oss. Vi ønsker alltid å undersøke produktene først, og deretter gi forbrukeren tilbakemelding, og eventuell kompensasjon, direkte. Avvik kan dessverre skje, men det skjer heldigvis svært sjelden, skriver Kenneth Hamnes i Maarud i en e-post til Bondebladet.
Johannesen-Berg understreker at han fortsatt kommer til å spise produkter fra Maarud, men kanskje ikke baconcrisp sånn i nærmeste fremtid.
Her er Facebook-innlegget Johannesen-Berg skrev på Maaruds side: