Det bekrefter daglig leder Siv Juvik Tveitnes i Schibsted Norge.
– Vi har et mål om å redusere 55 årsverk i den felles kommersielle enheten for disse mediehusene, sier Tveitnes til Medier 24.
Det var bransjeavisa Kampanje som først meldte om nedbemanningsplanene. De ansatte ble orientert på allmøter onsdag.
Sven Arne Buggeland, konserntillitsvalgt i Schibsted, sier til Journalisten at det er oppnådd enighet om sluttpakker som gir inntil 14 måneders lønn for dem med lengst ansiennitet, så sant de ikke får nytt arbeid i mellomtida.
Tilbudet omsluttpakker går ut til alle, men ifølge Journalistens opplysninger ønsker ledelsen i utgangspunktet å skjerme salgsavdelingene og redusere støttefunksjoner i stedet.
– Det er en følge av det kraftige fallet i annonseinntektene, konstaterer Buggeland.
Schibsted vedtok før jul å slå sammen markeds- og salgsavdelingene i de fire abonnementsavisene, som til sammen omsetter for rundt 1,4 milliarder kroner i annonsemarkedet.
Etter omorganiseringer er all kommersiell virksomhet i de fire mediehusene samlet i en enhet under morselskapet Schibsted Norge.