– Masta står ut over kanten festa i to svære fundament og er spent opp slik at det skal stå i hundre år. Når dei heng ute og monterer dette så er det tusen meter ned, seier Richard Grov.
Han er dagleg leiar i Hoven Loen, gondolbana som skal bli den nye attraksjonen i indre Nordfjord.
– Den ytste masta på toppen er 24 meter høg og ligg i vinkel ut over stupkanten. Alle wirane på bana skal gå over denne masta, seier Grov, som òg er hotelldirektør på Alexandra.
Gjort det før
Karane som klatrar rundt på masta på toppen av fjellet er frå Sveits, og for dei er dette berre endå ein plass å sette opp ei gondolbane.
– Vi har installert slike baner over heile verda. I Vietnam, Venezuela og fleire stadar i Europa. Det som er spesielt med denne bana er at den er veldig bratt. Det er den brattaste bana vi har levert, seier Philipp Biner i selskapet Garamenta.
Garamenta frå Sveits skal sette opp heile bana i Loen og det må dei bruke resten av året på. Sist vinter var dei i Tromsø for å sette opp ei bane der.
– Det var ein tøff vinter der oppe, men folka våre er tøffe, så eg trur vi klarer det meste. Vi lærte oss å klatre med store vintersko, seier Biner frå Sveits.
Jernbaneskinner i lufta
Det er lange spenn og store høgder, så det er store krefter i sving når dei store kabelvognene skal heisast opp og ned langs bana. I slutten av august skjer det mest utfordrande på heile prosjektet. Då skal dei byrje med å strekke kablane gjennom bana.
– Det er fire kablar som skal opp. Kvar kabel veg 22 tonn og er godt og vel éin og ein halv kilometer lange. Det blir litt som å henge opp jernbaneskinner, seier Richard Grov.
Éin og éin kabel blir køyrt opp på toppen av fjellet, tredd inn og lagt i spor over masta og ned mot stranda med store vinsj- og bremsesystem. Når kabelen etterkvart skal over hovudvegen, for å bli festa til stasjonen nede med fjorden, blir det bygd ein tunnel over vegen som kablane skal bli tredd gjennom.
– Dersom alle har gjort arbeidet sitt skikkeleg, så vil dette gå som smurt, seier Grov.