– Ein farse! Me er forundra over at ein offentleg oppdragsgjevar kan opptre på denne måten, seier dagleg leiar Øyvind Langemyr i Bertelsen & Garpestad (BG).
Siste året har han vunne og tapt konkurransen om å oppgradere Finnsås-, Steggje- og Kolnostunnelen på fylkesveg 53 i Sogn.
Deretter har han vunne og tapt den same konkurransen enda ein gong.
I førre veke tok saka ei ny vending då Vestland fylkeskommune sette strek over heile konkurransen, for å starte på nytt.
Då fekk Langemyr nok, og varsla søksmål mot fylkeskommunen – «om vedtaket haldast oppe».
Til det har fylkeskommunen ingen kommentar, men seksjonsleiar for drift og vedlikehald i Vestland fylkeskommune, Eivind Yttri seier at dei «har lært».
Korleis kunne eit enkelt tunneloppdrag føre til så mykje bråk?
– Kolnostunnelen er ekkel
Først litt historie. To av tunnelane det gjeld vart bygde på 80-talet.
Gruppeleiar for Senterpartiet i Vestland, Aleksander Øren Heen, hugsar godt frykta då han som liten følgde skulebussen gjennom tunnelane.
– Det er eit sterkt ynske at det blir gjort noko med dei, seier han.
Hilmar Høl (Ap) er ordførar i Årdal.
– Særleg Kolnostunnelen er ekkel, seier han.
Ekstra ekkelt er det når tungtrafikken kjem.
– Dei må legge seg midt i vegen for å kome heilskinna gjennom.
Anne Gine Hestetun er årdøl og gruppeleiar for Arbeidarpartiet i Vestland.
– Eg kvir meg for å køyre der, seier ho.
– Vil saksøke fylkeskommunen
Årdølane pusta difor litt lettare då fylkesvegtunnelane vart lagt på anbod i november i fjor.
– Eit utfordrande oppdrag, sa prosjektleiar Sveinung Hovland i Statens vegvesen, før anbodet vart overført til den nye vegadministrasjonen i Vestland fylke.
Deretter leverte BG det lågaste anbodet, men utan å få jobben.
«Ein uerfaren entreprenør som ikkje taklar oppgåvene vil i verste fall kunne isolere Årdal-samfunnet», forklarte fylkeskommunen og gav oppdraget til Flage Maskin.
Det aksepterte ikkje BG, og klaga vedtaket inn for retten.
– Visst kan vi «takle oppgåvene». Vi har vore i bransjen i seksti år, seier Langemyr.
I mai slo Bergen tingrett fast at «Vestland Fylkeskommune forbys å inngå kontrakt med Flage Maskin AS inntil spørsmålet i hovudsaka er rettskraftig avgjort av domstolane».
To månadar seinare trekte fylkeskommunen «klørne til seg». BG fekk likevel oppdraget.
Då klaga Flage Maskin, og fylkeskommunen varsla ny gjennomgang av kvalifikasjonskravet.
Sakleg grunn til å avlyse konkurransen
15. september var den nye konklusjonen klar: Fylkeskommunen vil setje ein strek over alt, og byrje på nytt.
I ei pressemelding forklara Yttri at fylkeskommunen hadde «sakleg grunn til å avlyse konkurransen» og at det hadde «dukka opp nye utfordringar knytt til deponi».
Ein skredfarevurdering som hadde kome for dagen, viste at det var rasfare i det planlagde deponi- og riggområdet.
Beskjeden vart ikkje godt motteken hos Bertelsen & Garpestad.
– Vi aksepterer sjølvsagt at vi ikkje alltid når fram i dei konkurransane vi deltek i, men vi ventar at det offentlege følgjer eigne spelereglar. Dei er openbert ikkje følgde i denne saka, skreiv selskapet.
I fylkeskommunen seier Yttri at dei vil bruke «god tid» på å gå gjennom konkurransegrunnlaget på ny.
– Det er vrient å tidfeste, men tida fram til sommaren 2021 går fort.
Lys i tunnelen
Tilbake i Årdal trøyster årdølane seg med at det aldri er så ille at det ikkje er godt for noko.
– Det har vore nokre snubletrådar, men no må vi sjå framover, seier Hestetun.
Ordførar Høl tek utsettinga «til vitande».
– Så får Årdal og fylkeskommunen betre tid på å finne eigna deponiområde for lagring av massane som kjem frå tunnelane.
Kanskje kan deponimassane brukast til å byggje «ein flott lagune», tenkjer han høgt.
– Det hadde vore fint!