– Mangelen på kunnskap kan føre til handlingslamming. Informasjonen kan fort verte forskjellen på liv og død, seier Rune Wiggo Johnsen i Trøndelag brann- og redningsteneste.
Med 350 000 el- og hybridbilar på landevegen slit mange med å forstå korleis dei skal sløkke dei batteridrivne bilane. No reiser Johnsen landet rundt for å demonstrere korleis ein skal sløkke brannen på ein effektiv måte.
Dei siste åra har elbilar fleire gonger vore i media sitt søkjelys då batteriet på bilen vert av enkelte sett på som ekstra brannfarleg og eksplosivt. Johnsen meiner at dette skuldast manglande kunnskap.
– Det er vel gjerne slik med det som er nytt. Ein er usikker og dannar seg idear. Batteria på elbilane, som mange også er bekymra over, oppheld seg også i ein lukka container inne i bilen og er skjerma der.
– Ein utfordrande situasjon
Administrerande direktør Rolf Søtorp i brannvernforeninga bekreftar at det er eit manglande kunnskapsnivå rundt korleis brannvesenet skal handtere elbilane.
– Dette har vore i bekymring over lang tid. Det har vore ein vanskeleg situasjon lenge.
Søtorp meiner at arbeidet Johnsen legg ned er heilt essensielt, då auken av batteridrivne bilar berre held fram.
– Eg trur fleire i brannvesenet heng etter. Men med meir informasjon og gode metodar vil dette verte handtert meir effektivt, seier han.
Høg prioritet
Eit auka fokus på kunnskap er også viktig for Direktoratet for Beredskap og Sikkerheit (DSB). Fungerande direktør Ann Christin Olsen-Haines seier dei er i tett dialog med både redningsvesenet og bilbransjen for å auke sikkerheita rundt elbil-brannar.
– Statistikk me sit på no, tilseier ikkje at elbilar er meir brannfarleg enn andre bilar.
Ho erkjenner likevel at det er viktig å rette fokus på at bilane brenn på ein litt annleis måte.
– Elbilar krev gjerne alternative sløkkemetodar enn ein vanleg bil, seier ho.