SE OGSÅ: |
ALT OM: |
Jørn Hegna er ikke enig i at skiltene skaper kaos i byen og ødelegger for sentrum.
- Enhver norsk by har en masse reklame både i fasader og gater, så Skien er ikke noe spesielt dårlig eksempel på det, sier Hegna.
All reklamen skaper ikke kaos i sentrum mener Jørn Hegna
Han sier at de har blitt fremhevet av blant annet blindeforbundet for at nettopp Skien hadde det veldig ryddig i byen, slik at det var mulig for syns og funksjonshemmede å komme frem.
- Så den kritikken som Risholt kommer med den tar du ikke?
- Vi har sikkert noen dårlige eksempler også, men vi prøver å holde en ryddig orden på dette. Vi er også i dialog med den nye politiposten som er i byen som patruljerer til daglig , sier Hegna.
Helhetlig planlegging
Hegna sier seg enig i at planleggingen kanskje kunne vært noe bedre, med tanke på farger o.l. Likevel sier han at vi befinner oss i en reklamefinansiert verden.
- Det som også har kommet inn i norske byer nå er de reklamefinansierte gatemøblene, slik som som benker på bussholdeplasser osv. Hvem som helst kan jo kjøpe reklame på disse møblene. Det er kommunene som har gått inn på denne avtalen, sier Hegna.
- Mener du at kommunen har endel av skylden selv da?
- Jeg sier ikke at de har skylden, men jeg mener at de har vært med på å gjøre slik at det blir enda mer reklame i byen, mener Hegna.