Det viser en foreløpig granskingsrapport som ble lagt fram i dag.
I rapporten går det frem at annenpiloten Andreas Lubitz allerede på vei sørover til Barcelona foretok en nedstigning som ikke kan forklares med værforhold eller tekniske årsaker.
Data fra ferdskriveren viser at han flere ganger stilte inn autopiloten på lav høyde, før han raskt endret den opp igjen.
– Fem ganger stilte Andreas Lubitz inn kursen på 100 fot, men endret raskt kurshøyden til 21.000 fot, heter det i rapporten.
Nedstigningen kan ikke forklares med værforhold eller tekniske årsaker. Det var en kontrollert nedstigning som varte i noen minutter, men som det altså ikke var noen grunn til å gjennomføre.
Kapteinen var ute av cockpiten mens annenpiloten gjorde det som virker som en øvelse på nedstigning.
Hadde fått beskjed om å endre høyde
Luftfartsspesialist Jean Serrat, som har lest rapporten fra BEA, sier til den franske TV-kanalen BFMTV at disse høydeendringene kom etter at flyet hadde fått beskjed av kontrollen i Bordeaux om å endre høyde.
Flyet holdt høy fart, men høydeendringen skal ikke ha blitt merket om bord, heter det i rapporten.
– Jeg kan ikke spekulere på hva som foregikk i hodet hans. Alt jeg kan si er at han stilte høyden på 100 fot og at han gjorde det flere ganger, sa direktør i BEA, Remi Jouty.
Uforklarlig nedstigning
Som kjent dundret flyet inn i en fjellvegg i de franske alper da det returnerte fra Barcelona til Düsseldorf og 150 mennesker døde.
BEA har tidligere konkludert med at Lubitz innstilte autopiloten på en nedstigning til 30 meter og deretter endret innstillingene for å øke flyets hastighet før det styrtet på vei fra Barcelona til Düsseldorf.
De siste opplysningene om nedstigningen på vei til Barcelona gir muligens enda større grunn til å mene at Lubitz hadde planlagt styrten, at den ikke var en impulshandling.
Lubitz hadde vært alvorlig deprimert før ulykken. Etterforskningen har avdekket at han hadde søkt på internett for være sikker på hvordan døren inn til cockpit fungerte. Lydopptakene fra flyet viser han at aktivt sørget for å hindre kollegaen å komme inn.
Hjemme hos piloten fant etterforskerne opprevne sykmeldinger samt opplysninger som tyder på at han hadde planlagt selvmord i dagene fram mot ulykken.
Ignorerte over ti forsøk på kontakt
I rapporten går det også frem av Lubitz ignorerte over ti forsøk på kontakt etter at han hadde startet nedstigningen som førte ham og 149 i andre i døden.
Han svarte ikke da både sivile og militære kalte ham opp på radioen, står det i rapporten.
Germanwings forsvinner
Fra og med første november forsvinner flyselskapet Germanwings, skriver den franske avisa Le Figaro.
Selskapets fly går inn i flåten til Eurowings som også drives av Lufthansa.
Ifølge avisa er dette en sammenslåing som hadde vært planlagt i god tid før flystyrten i Frankrike i mars.