«The Sun» ble til «The Son»

Britiske aviser slo, ikke uventet, på stortromma dagen etter fødselen av en ny tronarving.

Daily Express

Forsiden av Daily Express

Foto: Faksimile
Daily Telegraph

Forsiden av Daily Telegraph.

Foto: Faksimile

Mest kreativ var tabloidavisen The Sun, som endret navn og ble til «The Son» på forsiden.

– Vi har aldri endret The Suns navn og vi kommer aldri til å gjøre det igjen, skrev avisen om navneendringen.

Avisen skrev at den ønsket William og Kate lykke til etter at de «hadde sikret fremtiden for det britiske monarkiet for en ny generasjon».

Ellers var «It's a Boy» den mest populære overskriften; den ble brukt i The Daily Telegraph, The Daily Star og The Daily Express.

Malurt i begeret

The Guardian og The Independent er de avisene som har tatt imot den kongelige babyfødselen mest sobert.

Independent skriver om fødselen, men påpeker også i en artikkel at den nyfødte, i motsetning til hvert tredje barn som blir født i Storbritannia, ikke vil oppleve fattigdom.

Sentrum-venstreavisen The Guardian stiller spørsmål om den nye babyen, som de kaller «Baby Cambridge», noen gang vil overta tronen.

– Baby Cambridge vil neppe overta tronen på minst 50 år. Uansett hvor strålende hans far og farfar oppfører seg som regenter, vil Storbritannia i 2065 fortsatt være et land som setter en person utpekt gjennom fødsel på toppen av samfunnet, spør The Guardian.

SISTE NYTT

Siste nytt