Prisutdelingen skjedde under konferansen Nord i Sør i Oslo torsdag kveld, og den TV-sendte suksessen «Hurtigruten – minutt for minutt» er én av årsakene til at selskapet fikk årets pris.
Juryen sa ingen ennå har klart å forklare suksessen programmet fikk, men konstaterer at nordmenn ble sittende fjetret for å se et TV-show i slow motion.
LES OGSÅ:
Takket
Administrerende direktør Olav Fjell takket ikke bare NRK, han takket også de ansatte om bord.
– De gjorde jobben sin – men nå alle på, sa han da han mottok prisen.
Nordnorsk markedsføringspris deles ut på Nord i Sør-konferansen hvert år.
Tidligere har blant andre Jonas Gahr Støre, Ole D. Mjøs, Sverre Kjelsberg, Finnmarksløpet og NRKs suksesserie Himmelblå fått prisen.
Motgang
I juryens begrunnelse heter det blant annet at:
«vinneren gjennom mange år har arbeidet for å sette Nord-Norge på kartet, både innenlands og utenlands, i medgang og ikke rent så lite motgang. De har trosset alt fra sviktende markedsgrunnlag, politiske svingninger, værguder, valutakriser, stigende oljepriser og internasjonale katastrofer for å levere sitt produkt på en fantastisk måte».
«De er i dag en av Norges mest ansette selskaper med hovedkontor i Nord-Norge, og med avdelinger og drift rundt om i hele verden»
LES OGSÅ: