Nå skal Tromsøs OL-søknad for 2018 utnyttes enda bedre. Det forteller daglig leder i Destinasjon Tromsø, Svein Erik Setermo:
- Vi merker det spesielt når vi markedsfører vintersesongen vår, da er det dører som er lettere å få opp på grunn av jobben de gjør, sier han.
Sterkere stemme
Uansett hva som blir skjebnen til Tromsøs OL-søknad, kan den ekstra oppmerksomheten som er skapt rundt Nord-Norge brukes i markedsføringa av landsdelen, tror Svein Erik Setermo.
- Hvis vi som samla reiseliv blir flinkere til å bruke effekten og markedsføre Nord-Norge spesielt på ferie- og fritidsmarkedet, så tror jeg vi kan få en mye sterkere stemme som vi kan bruke i det internasjonale markedet, sier Setermo.
Sjakk-OL
Tidligere i vinter ble det nasjonale mesterskapet i sjakk-OL lagt til Tromsø. Svein Erik Setermo sier at en av grunnene til at nettopp Tromsø ble valgt, var at byen var allerede blitt godt profilert gjennom OL-søknaden til Tromsø 2018.