Hopp til innhold

OL-effekt i Nord-Norge

Reiselivet i Nord-Norge merker allerede OL-effekten. Vinterturistene strømmer til landsdelen.

Nå skal  Tromsøs OL-søknad for 2018 utnyttes enda bedre. Det forteller daglig leder i Destinasjon Tromsø, Svein Erik Setermo:

- Vi merker det spesielt når vi markedsfører vintersesongen vår, da er det dører som er lettere å få opp på grunn av jobben de gjør, sier han.

Sterkere stemme

Uansett hva som blir skjebnen til Tromsøs OL-søknad, kan den ekstra oppmerksomheten som er skapt rundt Nord-Norge brukes i markedsføringa av landsdelen, tror Svein Erik Setermo.

- Hvis vi som samla reiseliv blir flinkere til å bruke effekten og  markedsføre Nord-Norge spesielt på ferie- og fritidsmarkedet, så tror jeg vi kan få en mye sterkere stemme som vi kan bruke i det internasjonale markedet, sier Setermo.

Sjakk-OL

Tidligere i vinter ble det nasjonale mesterskapet i sjakk-OL lagt til Tromsø. Svein Erik Setermo sier at en av grunnene til at nettopp Tromsø ble valgt, var at byen var allerede blitt godt profilert gjennom OL-søknaden til Tromsø 2018.

 

 

 

 

Flere nyheter fra Troms og Finnmark