– Det var jo negative tal for oss i Nord-Troms, og det er jo eit trist tal å få. Det er ikkje tal ein ønsker å få.
Det seier rektor ved Nord-Troms vidaregåande skule, Olaug Bergset. Skulen ho er rektor for, har fått lågast score av alle dei vidaregåande skulane i fylket i ein omfattande rapport som blei publisert av Kunnskapsdepartementet i dag.
Rapporten frå Kunnskapsdepartementet der alle dei 359 vidaregåande skulane i landet er vurdert, viser at dei vidaregåande skulane i Nord-Norge har lågare skulekvalitet enn landsgjennomsnittet. Skulekvaliteten er målt på ein skala frå 1 til 6, og landsgjennomsnittet ligg på 3,1.
Gjennomsnittet for Troms ligg på 1,8, noko som plasserer Troms fylke på botn av lista.
Kultur og forventingar
Nord-Troms vidaregåande skule, der Bergset er rektor, har fått ein score på 1,0.
På spørsmål om kva som kan vere årsaka til at skulane i nord gjer det dårlegare enn skulane elles i landet, svarer rektoren slik:
– Eg trur det er ei blanding av fleire ting. Det er ei blanding av kultur, forventingar, eit småskala næringsliv kor det er vanskeleg å få læringsplassar.
Bergset peikar på ei undersøking gjort i Finnmark, som viser haldningar til vidaregåande utdanning.
– Ungdommane og resten av samfunnet synest kanskje ikkje det er så viktig å fullføre vidaregåande utdanning. Denne rapporten er nokre år gammal, men eg trur desse haldningane er i ferd med å endre seg og at Nord-Norge etter kvart nærmar seg snittet frå resten av landet.
- Her kan du lese rapporten frå Kunnskapsdepartementet.
Kunnskapsministeren: – Uroa
– Dette er ein rapport som seier noko om kor mykje skulen har klart å løfte eleven, gitt eleven sitt utgangspunkt. Her er det store forskjellar mellom skulane, sjølv om det ikkje seier noko om heile skulen, seier kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen.
– Men er du uroa for dei vidaregåande skulane i Nord-Norge når resultata er så låge som dei er?
– Ja, eg er uroleg. Det burde vi også vere. Veldig mykje er bra med dei vidaregåande skulane i Nord-Norge, men når vi ser at dei ikkje klarer å løfte elevane like godt som andre plassar i landet, så er ikkje det fordi dei nordnorske elevane er dårlegare enn andre elevar. Det er eitt eller anna dei klarer å gjere andre plassar og på andre skular, som ikkje alle skulane i Nord-Norge får til.
Fylkesråd for utdanning i Troms, Roar Sollied, seier dette om resultata frå rapporten:
– Vi er ikkje opptatt av å hamne øvst på ei rangering. Vi er opptatt av å gjere det beste ut av vidaregåande skule i Troms, ut ifrå dei føresetnadane vi har.