Lærer ved skolen, Jørn Paulsen, mener flere faktorer har bidratt til å gjøre skolen best mulig tilrettelagt for alle elevene.
– Det har fungert bra stort sett hele tiden. Vi har en veldig god akustikk her i bygget, og det er det noen elever som har behov for, smiler han..
– Elevene er vært veldig fornøyd. Hele skolen er jo bygd opp rundt dette med universell utforming, føyer Paulsen til.
Les også:
Skryter av skolen
Erle Kristin Kristensen og Anne Dyrkorn Gregoriussen er elever i sjette og sjuende trinn. Jentene sparer ikke på godord når de forteller om hvordan det er å være elev ved skolen. Begge svarer entusiastisk «ja» i kor på spørsmålet om de trives.
– Det er mange plasser å være og masse å gjøre. Alle liker å leke med tinga ute, forteller jentene fornøyd.
Saken fortsetter under bildet.
Begge to er glad for at skolen har lagt til rette for at alle skal ha like muligheter.
– Vi syntes det er bra. De har lagd gjerder som hjelper, for det gjør det lettere for elever med funksjonshemninger å komme seg frem.
Fornøyd rektor
Rektor, Anette Alstrup, forteller at skolen stod ferdig høsten 2009, og at de over flere år var med i en prosjektgruppe.
– Vi var veldig opptatt av at skolen skulle være tilrettelagt for alle elever uansett funksjonshemning. Derfor var det viktig å bygge skolen slik at elever med for eksempel rullestol skulle komme seg enkelt inn i bygget, og slik kunne bevege seg fritt rundt uten hjelp.