Hopp til innhold

Nytt problem skapar smerte for F1-sjåførane: – Uhaldbart

George Russell (24) avslørar at han fekk smerter både i brystet og i ryggen under helgas løp. Det er avdekka eit nytt problem, og den unge briten meiner det er uforsvarleg.

Emilia Romagna Grand Prix

PROBLEM: George Russel fekk store fysiske problem etter Grand Prix-løpet i Imola.

Foto: MASSIMO PINCA / Reuters

Viss du har sett på Formel 1 denne sesongen har du kanskje lagt merke til det.

Bilane susar nedover bana i kjend stil, men denne sesongen har eit nytt problem dukka opp. For medan bilane når hastigheiter opp mot 300 km/t, ristar både bilen og sjåføren aggressivt opp og ned.

«Porpoising» blir det kalla. Det skildrar korleis bilen sprett opp og ned etter kvart som marktrykket kjem og forsvinn.

– Dette er den første helga der eg har slite med ryggen, og nesten brystsmerter på grunn av den kraftige sprettinga. Men det er det vi må gjere for å få dei raskaste rundetidene ut av bilen, seier Russell til The Race.

Problemet dukka opp etter at dei nye reglane kom til denne sesongen, og har skapt trøbbel for fleire lag og sjåførar. Spesielt Mercedes, som meiner at sprettinga er grunnen til at dei har hengt langt etter dei beste laga til no i år.

Enkelt forklart skapar bilane enormt med marktrykk i høge hastigheiter, og dermed blir bilen trekt ned mot bakken. Til slutt dreg han så langt ned at marktrykket forsvinn, og dermed sprett bilen opp igjen. Denne syklusen gjentek seg gong på gong, og fører til at bilen sprett opp og ned.

– Mistar pusten

Etter sesongstarten sa Mercedes sin George Russell at sprettinga var ansvarleg for «99 prosent av problema til Mercedes».

Han fortel at det var på sitt mest ekstreme for sesongen i Imola denne helga. Russell har tidlegare kalla sprettinga eit tryggingsproblem for sjåførane, og meiner dei ikkje kan halde fram som no.

Australian Grand Prix

I SMERTAR: George Russell fekk smerter i både rygg og bryst på grunn av sprettinga.

Foto: LOREN ELLIOTT / Reuters

– Sprettinga gjer at du mister pusten, eg har aldri kjent det så ekstremt som no. Eg håpar vi, og alle laga som slit med dette, finn ei løysing, for det er uhaldbart for sjåførane å halde fram sånn, seier Russell.

Norske Pål Varhaug (31) har køyrt i forgjengarane til Formel 2 og 3, og meiner det må vere knalltøft for Russell og Hamilton i Mercedes-bilen.

– Det må vere ganske brutalt for dei. Det er mykje meir porposing enn vi har sett før. Du kan sjå at hovudet hoppar opp og ned, seier Varhaug.

Klarer ikkje sjå kva som er framfor dei

Han har sjølv støytt på liknande problem, men ikkje like kraftig, i tilfelle der han har fått bremsemerke på hjula. Han fortel at ein mister synet og får vondt i hovudet.

– Når det rister så kraftig, er det som at du eigentleg treng briller, men har mista dei. Du klarer ikkje sjå kva som skjer framfor deg. Du mister fokus, og du mister timing, seier Varhaug.

Pål Varhuag debuterte i GP2

– BRUTALT: Pål Varhaug, her frå då han debuterte i GP2, dåtidas Formel 2, i 2011.

Mercedes er heller ikkje dei einaste som har slite med at bilen sprett opp og ned i dei høgaste hastigheitene. Ferrari har hatt det same problemet, men Varhaug seier dei slepp billigare unna enn Mercedes på grunn av utforminga av bilen.

Mercedes har gått for ein smalare variant, medan Ferrari har store såkalla «sidepods» på bilen. Det gir betre balanse og støtte til golvet.

– Mercedes sin bil blir sogen altfor mykje ned, og så bremsar han og sprettar opp, seier Varhaug.

Siste nytt

  • Chelsea bekrefter: Enzo mister resten av sesongen

    Chelseas Enzo Fernandez mister resten av sesongen, det melder klubben på sine nettsider.

    Argentineren har vært under kniven på grunn av et lyskeproblem, og Chelsea bekreftet at operasjonen var vellykket. Samtidig betyr det at han er ute resten av sesongen.

    23-åringen har spilt 62 kamper for klubben etter at de hentet ham i januar i fjor.

    Carabao Cup - Final - Chelsea v Liverpool
    Foto: HANNAH MCKAY / Reuters
  • Wada skal etterforskes etter kritikk i dopingsak

    Verdens Antidopingbyrå (Wada) har bedt om en uavhengig gjennomgang av byråets håndtering av saken om en mulig dopingsak med noen av verdens beste svømmere.

    Ifølge Wada skal sveitseren Eric Cottier få adgang til sakens innhold og gi sin vurdering av byråets behandling av saken. Wada opplyser at arbeidet ventes å være ferdig om to måneder.

    – Wadas integritet og omdømme er under angrep. I de siste dagene er Wada blitt anklaget for partiskhet overfor Kina, opplyser antidopingbyrået.

    Lørdag kom nyheten om at kinesiske svømmere hadde spor av hjertemedisinen trimetazidin i prøver avgitt noen måneder før sommerlekene i 2021. 13 av dem deltok i OL i Tokyo.

    Kinesiske antidopingmyndigheter har avvist anklagene og hevder at utøverne skal ha fått i seg stoffet i mat under et stevne.

    Senere stilte Wada seg bak den forklaringen. Det har fått blant andre Det amerikanske antidopingbyrået (Usada) til å reagere sterkt. Den amerikanske antidopingsjefen Travis Tygart gikk mandag hardt ut mot Wada og mente at de dekket over for kineserne. (NTB)

    Soccer FIFA 2034 World Cup
    Foto: Hassan Ammar / AP
  • Amnesty reagerer kraftig – Fifa forsvarer Saudi-avtale

    Amnesty reagerer kraftig på avtalen Fifa har inngått med det saudiarabiske oljeselskapet Aramco. Fifa peker på at den bidrar til global utvikling av fotballen.

    Avtalen mellom saudiarabiske Aramco og Fifa er den siste i rekken av oljestatens involvering i idrett.

    Nyhetsbyrået AP hevder at avtalen er den største Det internasjonale fotballforbundet (Fifa) har inngått med en sponsor om man regner per år.

    – Vi blir ikke lenger sjokkert over Saudi-Arabias bruk av sport som et PR-verktøy, og Fifa har til gode å imøtekomme bekymringer knyttet til saudiske myndigheters grove brudd på menneskerettighetene, sier prosjektleder Frank Conde Tangberg i Amnesty International til NTB.

    – Fifa har valgt å rulle ut den røde løperen for Saudi-Arabia som VM-vert og sponsor. Vi oppfordrer Fifa til å engasjere seg mer for å ta tak i risikoen knyttet til VM i 2034, sier Tangberg.

    NTB har kontaktet Fifa og spurt om forbundets respons på et samarbeid med Saudi-Arabia og bekymringene om brudd på menneskerettighetene.:

    – I tråd med vedtektene reinvesterer Fifa sine inntekter, inkludert inntektene fra Aramco-sponsingen, i å utvikle fotball over hele verden. Det er forventet at Fifa i 2023–2026 vil investere i overkant av 3,9 milliarder dollar i utvikling og utdanning, opplyser en talsperson i Fifa til NTB.

    – Dette inkluderer «Fifa Forward 3.0», fotballutviklingsfondet og andre initiativ som for eksempel å fremme kvinnefotball, dommerarbeid og teknisk utvikling. (NTB)

    Soccer FIFA 2034 World Cup
    Foto: Hassan Ammar / AP

Sendeplan

Kl. Program Kanal