Avtalen er meget omfattende og involverer også Norges Fotballforbund og Vålerenga Fotball i et kommersielt samarbeid og perspektiv. Markedsavdelingen i Vålerenga fotball og markedsavdelingen i NFF skal utnytte hverandres synergier og tilby dette til respektive sponsorer/partnere, skriver Vålerenga i en pressemelding.
En veldig spennende avtale sier Vålerenga-direktør Kjetil Siem som samtidig understreker at styret måtte ha et ekstraordinært styremøte for endelig å avgjøre fremtidig hjemmebane.
- Vi ble ikke enige i første styremøte, og trengte således ett til. Bislett har alt fra historie og sjel til en entusiastisk kommune og idrettskrets i ryggen. Men med løpebaner, store svinger, og store deler av tribunen uten tak, følte til slutt hele styret at det ikke ble tidsriktig å vende tilbake. I tillegg er hele Vålerenga spente på hva som vil komme ut av et kommersielt samarbeid med Ullevaal stadion og NFF.
Ronny Åsland, markedsdirektør i Norges Fotballforbund, sier at NFF gleder seg til å utvikle produktet Norsk fotball på Ullevaal sammen med Vålerenga.
Vålerenga Fotball er en svært viktig faktor for utviklingen av Ullevaal stadion og vi har mye å lære av hverandre.